2017-03-26 19:39:49 Nastavak projekta "Pretežno vedro" u suradnji sa... ... na promicanju svijesti o važnosti očuvanja zdravlja, s naglaskom na mentalno zdravlje. Nastavlja se projekt „Pretežno vedro“ i rad na emocionalnom opismenjavanju, a uključili smo se u pilot projekt „Zagrli život“. Na taj način skrećemo pozornost javnosti o važnosti prevencije štetnih posljedica stresa s ciljem zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja u suvremenom društvu. Ubrzani ritam, ekološki problemi koji je unijela moderna tehnologija ugrožavaju zdravlje cijele planete, svih živih bića, a posebno mentalno zdravlje čovjeka. Tehnologija nam pomaže u svakodnevnom životu, ali mijenja način života. Djeca su od rođenja izložena novim oblicima komunikacije, zastupljen je sjedilački način života, organizirano i strukturirano provođenje slobodnog vremena. Smanjuje se vrijeme spontanog druženja. Vršnjačke igre u prirodi , zamjenjuju mobiteli i pametni ekrani. Na sistematskim pregledima za upis u prvi razred, a i kasnije uočava se porast teškoća iz područja jezično-govorne komunikacije,lošije grube i fine motorike, nezrelijeg socio-emocionalnog razvoja, povećan broj oboljenja lokomotornog sustava, endokrinog sustava, vida, povećan broj pretilosti, emocionalnih teškoća i teškoća učenja. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji do 2020. psihički poremećaji u djetinjstvu bit će 1 od 5 glavnih uzroka obolijevanja,među mladima u svijetu, te upozorava na porast (18 posto) broja osoba s depresijom u posljednjih 10 godina. Ove godine Svjetski dan zdravlja 7. travnja je posvećen depresiji.
Pozitivno mentalno zdravlje uočava se kroz stanje u kojem prevladavaju ugodne emocije i kroz zrelu osobnost pojedinca. Zrela osobnost uključuje samopoštovanje i razvijen kapacitet za suočavanje s problemima. Rad s mladima treba uključivati niz preventivnih aktivnosti kojima bi jačali zdrave kapacitete svakog pojedinca i zajednice.
Zato smo u našoj školi pokrenuli slobodne aktivnosti u kojima djeci nudimo mogućnost učenja ručnog rada (pletenje, kukičanje, tkanje, ručno pletenje, šivanje) vune i pamučnog materijala kojeg su djeca dobila reciklirajući stare pamučne majice. Ove aktivnosti osim što opuštaju učenike i oslobađaju od stresa, potiču razvoj motorike, razvoj, percepcije, pamćenja, mišljenja, mašte, interesa, volje, strpljenja, preciznosti, koncentracije. Razvijaju osjećaj za urednost, smisao za lijepo, potiču stvaralačke sposobnosti i jačaju samopouzdanje. Djeca zajedničkim radom sa svojim učiteljicama i ponekim roditeljem i bakom rade na očuvanju tradicije pletenja, razvijaju zajedništvo, a obilježit će Svjetski dan zdravlja i Dan škole.
Radionice pletenja održavaju učiteljice: Mirjana Šarić 3. d, Biljana Selak 3.a, Željana Škegro 4. d, Željka Pavlinović 4. a, Ružica Čović 3. c, Zdravka Čatlak 3. b, Katarina Birgmajer 4. c. i Božena Bursać 2. a
Za sve druge zainteresirane učenike i roditelje radionicu ručnog rada svaki dan od 12 i 30 do 13 i 30 organiziraju i održavaju Ivana Miloš i Danijela Radalj uz pomoć kolegica iz stručne službe Jelenke Medoš, Mateje Jurjević i Marice Garmaz. Projekt Zagrli život 2017.
Spretne ručice - Nit ljubavi
U našem kraju navika je bila Da su djeca uz vatru sjedila. Pleli, tkali, šili i parali, Sa starijima poučno razgovarali. O životu svašta su učili i sa zdravljem nisu se mučili. Danas više sjede uz ekrane, ne koriste ruke ni tabane. Mozak kržlja a kičma s krivi, nadvio se jedan oblak sivi. Al' jednog dana ideja je pala I zaista nije bila šala. Digni glavu, mozak upotrijebi, Ručicama radi i privrijedi. Krpu paraj, reži, pleti spretno, Nek' ti bude …djetinjstvo sretno. Znatiželju pokrenula mašta, Vješte ruke izradile svašta. Podmetači, staze i tapeti, Svašta im je bilo na pameti. Radost, sreća veselje posvuda. U školi se događaju čuda.
Mirjana Šarić 3.d OŠ Stjepana Ivičevića Makarska |
Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska |