2017-03-26 19:39:49

Nastavak projekta "Pretežno vedro" u suradnji sa...

... na promicanju svijesti  o važnosti očuvanja zdravlja,

s naglaskom na mentalno zdravlje.

Nastavlja se projekt  „Pretežno vedro“

i rad na emocionalnom opismenjavanju,

a uključili smo se u pilot projekt „Zagrli život“.

Na taj način skrećemo pozornost javnosti o važnosti prevencije štetnih posljedica stresa s ciljem zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja u suvremenom društvu.

Ubrzani ritam, ekološki problemi koji je unijela moderna tehnologija ugrožavaju zdravlje cijele planete, svih živih bića, a posebno mentalno zdravlje čovjeka. Tehnologija nam pomaže u svakodnevnom životu, ali mijenja način života. Djeca su od rođenja izložena novim oblicima komunikacije, zastupljen je sjedilački način života, organizirano i strukturirano provođenje slobodnog vremena. Smanjuje se vrijeme spontanog druženja. Vršnjačke igre u prirodi , zamjenjuju mobiteli i pametni ekrani. Na sistematskim pregledima  za upis u prvi razred, a i kasnije uočava se porast teškoća iz područja jezično-govorne komunikacije,lošije grube i fine motorike, nezrelijeg socio-emocionalnog razvoja, povećan broj oboljenja lokomotornog sustava, endokrinog sustava, vida, povećan broj pretilosti, emocionalnih teškoća i teškoća učenja.  Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji do 2020. psihički poremećaji u djetinjstvu bit će 1 od 5 glavnih uzroka obolijevanja,među mladima u svijetu, te upozorava na porast (18 posto) broja osoba s depresijom u posljednjih 10 godina.

Ove godine Svjetski dan  zdravlja 7. travnja  je  posvećen depresiji.

 

Pozitivno  mentalno zdravlje uočava se kroz stanje u kojem prevladavaju ugodne emocije  i kroz zrelu osobnost pojedinca. Zrela osobnost uključuje samopoštovanje i razvijen kapacitet za suočavanje s problemima. Rad s mladima treba uključivati niz preventivnih aktivnosti kojima bi jačali zdrave kapacitete svakog pojedinca i  zajednice.

 

Zato smo u našoj školi pokrenuli slobodne aktivnosti u kojima djeci nudimo mogućnost učenja ručnog rada (pletenje, kukičanje, tkanje, ručno pletenje, šivanje) vune i pamučnog materijala kojeg su djeca dobila reciklirajući stare pamučne majice. Ove aktivnosti osim što opuštaju učenike i oslobađaju od stresa, potiču razvoj motorike, razvoj, percepcije, pamćenja, mišljenja, mašte, interesa, volje, strpljenja, preciznosti, koncentracije.

Razvijaju osjećaj za urednost, smisao za lijepo, potiču stvaralačke sposobnosti  i  jačaju samopouzdanje.

Djeca zajedničkim radom sa svojim učiteljicama i ponekim roditeljem i bakom  rade  na očuvanju  tradicije pletenja, razvijaju zajedništvo, a obilježit će Svjetski dan zdravlja i Dan škole.

 

Radionice pletenja održavaju učiteljice:

Mirjana Šarić 3. d, Biljana Selak 3.a, Željana Škegro 4. d,

Željka Pavlinović 4. a, Ružica Čović 3. c, Zdravka Čatlak 3. b,

Katarina Birgmajer 4. c. i Božena Bursać 2. a

 

 

Za sve druge zainteresirane učenike  i roditelje radionicu ručnog rada svaki dan od 12 i 30 do 13 i 30  organiziraju i održavaju  Ivana Miloš i Danijela Radalj uz pomoć kolegica iz stručne službe Jelenke Medoš, Mateje Jurjević i Marice Garmaz.

 Projekt Zagrli život 2017.

 

Spretne ručice - Nit ljubavi

 

U našem kraju navika je bila

Da su djeca uz vatru sjedila.

Pleli, tkali, šili i parali,

Sa starijima poučno razgovarali.

O životu svašta su učili i sa zdravljem nisu se mučili.

Danas više sjede uz ekrane, ne koriste ruke ni tabane.

Mozak kržlja a kičma s krivi,

nadvio se jedan oblak sivi.

Al' jednog dana ideja je pala

I zaista nije bila šala.

Digni glavu, mozak upotrijebi,

Ručicama radi i privrijedi.

Krpu paraj, reži, pleti spretno,

Nek' ti bude …djetinjstvo sretno.

Znatiželju pokrenula mašta,

Vješte ruke izradile svašta.

Podmetači, staze i tapeti,

Svašta im je bilo na pameti.

Radost, sreća veselje posvuda.

U školi se događaju čuda.

 

Mirjana Šarić 3.d

OŠ Stjepana Ivičevića Makarska


Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska