2018-03-28 21:11:00 Emocionalno opismenjavanje učenika Abecedom osjećaja (u sklopu projekta Pretežno vedro) U OŠ Stjepana Ivičevića nastavlja se provođenje projekta Pretežno vedro. Emocionalno opismenjavanje učenika psihologinja je ove godine provodila koristeći se Abecedom osjećaja.
Učenicima petih i šestih razreda podijeljen je Rječnik osjećaja, kojeg su izradili učenici OŠ Brda, a grafički ga oblikovali učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju-Split. Nakon usvajanja osnovnih pojmova o emocionalnoj pismenosti učenici su na kraju popunili evaluacijski listić i na taj način iskazali svoj doživljaj i vrednovali uradak svojih vršnjaka. Podatci govore da se djeci rječnik svidio te ga smatraju korisnim. 93 % učenika izjasnilo da im se rječnik sviđa, 76 % da može pomoći u prepoznavanju i imenovanju vlastitih osjećaja, 78 % učenika smatra da može pomoći u prepoznavanju i imenovanju tuđih osjećaja, 79 % njih smatra da može pomoći u odnosu s vršnjacima i u odnosu s odraslim osobama, 81 % njih misli da bi mogao pomoći u nošenju s neugodnim osjećajima, 70 % njih se izjasnilo da su prepoznali neke nove osjećaje kod sebe nakon što su pročitali ovaj rječnik.
Većina učenika bi preporučila rječnik : “…uglavnom svima jer puno ljudi treba pomoć oko prepoznavanja svojih emocija “, kao i.. „onima koji se rugaju, druge povređuju i nemaju prijatelje“, svakako“ ..cijeloj svojoj obitelji jer i oni mogu dosta toga naučiti“. Kao i uvijek područje osjećaja je prostor za koji svi misle da sve znaju pa se često preskače i podrazumijeva te je izvorište mnogim nesporazumima i problemima, a prava je riznica energetskih mogućnosti. Zato i rad na području samospoznaje vlastitog doživljavanja nudi izazove u smislu kreiranja zanimljivih pristupa za poticanje djece i odraslih na introspektivna putovanje. Otvaranje i dijeljenje vlastitih doživljaja odraslih i djece nudi mogućnost ulaska u proces učenja socijalnih vještina, kao i mogućnost terapijskih intervencija. Abeceda osjećaja nudi dječji jednostavan i originalan materijal kreiran od stručnjaka koji se bave područjem mentalnog zdravlja te znaju koliko je važno ponuditi jednostavne pojmove kroz jasne slike i razumljiv jezik. U današnjem vremenu brzih promjena i napredne tehnologije imamo sve veći broj djece koja su svladala digitalnu tehnologiju,služe se pametnim telefonom, ali ne znaju imenovati svoj emocionalni doživljaj. Rad na emocionalnom opismenjavanju, a samim tim i briga za mentalno zdravlje u temeljima je suvremene škole koja treba počivati na humanim vrijednostima i vječnim mudrostima . „Prava svrha obrazovanja je naučiti mlade ljude da pronađu zadovoljstvo u pravim stvarima“, govorio je Platon. Spoznavanje tajne svemira može početi odmah i sad ako poslušamo Sokrata: „Upoznaj samog sebe“.
psihologinja Marica Garmaz
|
Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska |