2013-03-21 16:50:42 21. ožujka - Dan darovite djece (Projekt) Ove godine su naši nastavnici izdvojili, po uspješnosti i kvaliteti rada unutar svog područja, dio učenika i njihove radove! Pogledajte koji su to učenici i iz kojih područja su prepoznati kao nadareni!
GLUMAČKE NADE
Petra Kurtović 7. D Ivan Krivić 7.D Ana Brčić 7. D Marko Gojak 7. D
POTENCIJALI ZA JEZIKE
Ante Kovačević 5. C Marko Barbir 6. A Lila Bajić 6. C Sara Sofić 6. C Nikola Pivac 7. B Lucija Duka 7. C Bepo Nemčić 7. C Maja Čatlak 7. C Meriton Gigollaj 7. D Duje Glavina 7. C Vojo Malešević 7. D Tonka Mateljak 8. D Juraj Srzić 8.A Josipa Šuta 8.A Marija Brkić 8.A Anamarija Kondža 8.B Toni Čizmić 8. A Florijan Jukić 8. A Ivan Barišić Marić 8. C Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI SPISATELJI
Sara Sofić 6. C Anna Runtić 6. C Andrej Jukić 6. C Pino Pavlić 6. C Mate Pirak 6. C Tonka Ribičić 6.A Dora Barač 7. B
Mirna Bebić 7. A Korina Tomašević 7. C Lea Kržanić 7.D Ita Kosović 8.A Tonka Mateljak 8. D Andrea Velić 8. D Matea Pocrnja 8. C Neven Radalj 8. C Marin Ravlić 8. C Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI POTENCIJALI ZA PRIRODOSLOVNO MATEMATIČKE ZNANOSTI
Bonina Ravlić 6. A Josip Srzić 6. A Marko Barbir 6.A Tonka Ribičić 6. A Nika Perković 6. A Matej Mucić 7. B Josip Kerum 7. B Petra Bogdan 7. B Ana Tolj 7. B Mirna Bebić 7. A Dora Vitlić 7. A Toni Čizmić 8. A Šimun Čugelj 8. A Juraj Srzić 8. A Josipa Lucija Šimić 8. C Tonka Mateljak 8. D Neven Radalj 8. C Roko Bešker 8. C Tina Grgasović 8. A
MLADI GEOGRAFI
Lorena Lucijana Roso 5. B Ella Srzić 5. A Maja Herman 5.D Ivana Šteko 7. D Dora Vitlić 7. A Roko Bešker 7. C Branka Škobić 7. C Dora Barać 7 B Petra Bogdan 7. B Marin Ravlić 8. C Zvonimir Družianić 8. B Tonka Mateljak 8. D Ita Kosović 8. A
MLADI TEHNIČARI Milenko Čović 6. B Mateo Bebek 6. A Marko Jurjević 6. A Franko Rajčević 6. A Marin Turić 6. A Josip Kerum 7. B Bepo Nemčić 7.C Vojo Malešević 7. D
SPORTSKE NADE
Nina Božić 7. D – vaterpolo Lara Kovačević 7. A- rukomet Danijel Bodrožić 7. B – nogomet Paško Vela 7. B – veslanje Josip Kerum 7. B- veslanje Petra Bogdan 7. B – rukomet Magdalena Šimić 7. B – plivanje Filip Gojak 8. D- nogomet Ivana Prodan 8. D – odbojka Ivana Glavinić 8. C- rukomet Luka Šućur 8.C- rukomet Pavle Slaviček 8. A- košarka Josipa Šuta 8. A – odbojka
Kate Gojak 8.B – rukomet Ana Pavlinović 8. B- rukomet Ante Vujčić 8. D - vaterpolo
MLADI GLAZBENI TALENTI
Marko Runtić 5. B Ante Selak 3. B Ivana Perić 7. A Juraj Srzić 8. A Josip Kalajžić 8. A Magdalena Šimić 7. B Lorena Vuletić 8. B
LIKOVNI TALENTI
Mia Juričić 5.A Lara Morović 5. C Duje Čugelj 5. D Tonka Ribičić 6. A Ana Marče 7. C Dora Vitlić 7. A LaurYn Čović 7. B Danijela Kurilj 7. B Petra Bogdan 7. B Ita Kosović 8.A Josipa Lucija Šimić 8. C Matea Pocrnja 8. C
MLADI MATEMATIČARI
Ivana Selak 5. D Nina Katavić 5. D Nina Đurić 5. D Josipa Bilić 5. D Mila Nenadić 5.D Iva Ravlić 5. D Ella Srzić 5. A Anja Rašić 5. A Mia Juričić 5.A Ante Lucijano Kovačević 5. C Morović Lara 5.C Lovre Rafanelli 5. C Bartul Šimić 5. C Vlado Alagić 5. B Katarina Čović 5. B Val Jukić 5. B Iva Radalj 5. B Josip Srzić 6.A Marko Barbir 6. A Pino Pavlić 6. C Anna Runtić 6. C Sara Sofić 6. C Nikola Crnobori 6. C Duje Glavina 7. C Bepo Nemčić 7.C Branka Škobić 7. C Ana Marče 7.C Arlinda Gegollaj 7. D Meriton Gigollaj 7. D Vojo Malešević 7. D Zvonimir Družijanić 8. B Neven Radalj 8.C Lucija Josipa Šimić 8. C Tonka Mateljak 8. D Marin Ravlić 8. C Marijan Vranješ 8. C
MLADI POVIJESNIČARI
Frane Ivanda 5. A Marko Jurjević 6. A Josipa Begić 6. B Roko Bešker 7.C Bepo Nemčić 7. C Martin Vuković 7.A Dora Vitlić 7. A Juraj Srzić 8. A Karlo Nikolić 8.B
FOTO:
Riječ stručnjaka...
TIPOVI TALENTIRANIH UČENIKA
Razmislite o učenicima u svom razredu, školi. Uočavate li neke od dolje navedenih talenata u njihovom ponašanju? Koliko njih očituje određene talente? Razmislite na koje sve načine bi ih mogli dalje poticati. Iskoristite talent koji i sami posjedujete. Jer „šume bi bile vrlo tihe kad ne bi pjevala nijedna ptica osim one koja pjeva najbolje“. (Henry Van Dyke)
INTELEKTUALNI Enciklopedist – zna puno o svemu, ne samo o školskim predmetima «Munja» - brzo razumije objašnjenja i nalazi odgovore prije drugih Strateg - vrlo vješt u logičko-kombinatoričkim i strateškim igrama
KREATIVNI Fluentan - maštovit, pun ideja, projekata i prijedloga za aktivnosti u razredu Originalan – domišljat, ima nove, drugačije ideje i prijedloge o kojima drugi i ne misle
SOCIO-EMOCIONALNI Diplomat – lako komunicira, vješto se sprijatelji i sa onima koje ne poznaje Osoba od povjerenja – povjerljiv, zna slušati, ne odaje tajne, vješt u tješenju i upravljanju raspoloženjem drugih ljudi Anđeo čuvar – ima osjećaj za pravdu, dobro i loše. Vješto savjetuje, čime pomaže da onaj koga savjetuje čini ono što treba Optimist koji potiče – vješto ohrabruje druge da daju sve od sebe i da ne odustaju kad stvari loše krenu
FIZIČKI «Zec» - uvijek brži od drugih u fizičkim aktivnostima (trčanje, plivanje, vožnja bicikla i sl.) Neumoran – može dugo vježbati a da se ne osjeća iscrpljen Heraklo – ima jake ruke i noge i može podići vrlo teške predmete Gimnastičar – jako dobar u fizičkim vježbama koje zahtijevaju ritam, ravnotežu, fleksibilnost i koordinaciju Osoba brzih refleksa – vješt s rukama, jako dobar u igrama koje zahtijevaju brze reflekse (stolni tenis, video –igre i sl.)
AKADEMSKI Gramatičar – vješt u gramatičkim pravilima, piše bez pogreške Osoba s bogatim rječnikom – ima široki fond riječi, vješto i točno koristi neobične i teške riječi Lingvist – brzo i lako ovladava stranim jezicima Geograf – zna puno o različitim krajevima svijeta i načinu života Znanstvenik – zna puno o različitim znanstvenim područjima ( o biljkama, planetima, kemikalijama i sl.) «Računar» - brz i vješt s brojevima, lako rješava matematičke zadatke
TEHNIČKI Mehaničar – vješt u rukovanju strojevima, popravlja jednostavnije kuć. aparate Programer – vješt u radu na računalu, lako uči nove programe bez pomoći drigih Izumitelj - vješt u otkrivanju novih, originalnih strojeva, izuma, te u oblikovanju i konstruiranju istih
UMJETNIČKI Pisac - piše priče, pjesme i kratke igrokaze koji su maštoviti i originalni Primijenjeni umjetnik – vješt u ručnoj izradi različitih originalnih predmeta (skulpture, maske, nakit, pletivo, keramika..) Likovni umjetnik – vješt u crtanju/slikanju : predmeta, životinja, ljudi. Komičar – u stanju je svakog nasmijati svojim vicevima, imitacijama i improvizacijama Glumac – izabrao bih ga za glavnu ulogu u filmu ili predstavi Plesač – lakih i gipkih pokreta, dobro prati glazbeni ritam Glazbenik – vješt u sviranju nekog muzičkog instrumenta Pjevač – ima lijep glas i dobro pjeva
INTERPERSONALNI Animator – oživljava društvo i zabavu, predlaže igre i grupne aktivnosti u kojimasvi sudjeluju Sudac – vješto rješava sporove među učenicima, pomaže im da naprave kompromis, da se dogovore i slože Nastavnik – vješt u objašnjenjima onih stvari koje drugi nisu shvatili pod satom Glasnogovornik – vješt u govornom izražavanju, može govoriti o nekoj stvari pred drugima bez treme i čitanja teksta Vođa – vješt u usmjeravanju drugih, sposoban navesti ih da ga slušaju i učine ono što se od njih traži Odvjetnik – uspješno brani stavove razreda kada traže dozvolu da učine nešto, mijenjaju pravila ili nastavnikovu odluku. Koordinator- misli o svim detaljima, sređen, zna kako rasporediti posao i sve probleme riješiti u pravi čas Biznismen – vješt u smišljanju i organiziranju aktivnosti koje će donijeti novac
© J.C.Lay
DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU
Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb Sažetak: Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima. Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo kratko jer mediji žeđaju za novim. Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona su u manjem broju. Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg društva. Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni osobni razvoj. Definiranje darovitosti (ovako letimično navedenih različitih autora) govori nam da su kriteriji koji se spominju različiti: intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti. Jedan je od kriterija kreativnost koja se i najčešće uočava po vanjskim znakovima (znatiželja, mašta, inteligencija) i može se poticati na različite načine u područjima za koja darovita djeca iskazuju interes. Pitanja koja se postavljaju ne bi trebala odražavati određene stereotipe, obrasce ponašanja i nametanje vlastitih ideja, nego pobuđivati hrabrost u zagovaranju vlastitih ideja i kritičko prosuđivanje. Prema E. Winner darovita su djeca ona s trima netipičnim obilježjima: prijevremena razvijenost, inzistiranje da sviraju po svom i žaru za svladavanjem. To su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).
Deset najčešćih zabluda o darovitosti - sva su djeca darovita - darovita djeca uspjet će u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne - darovita djeca vole školu i dobivaju dobre ocjene - izdvojimo li darovitu djecu u posebnu skupinu, postat će snobovi - darovita djeca dolaze uglavnom iz obrazovanijih i situiranijih obitelji - darovita djeca nisu svjesna da su "drukčija" dok im to netko ne kaže - darovitu djecu treba zaposliti, inače će postati lijena - učitelji vole imati darovitu djecu u razredu - darovita su djeca dobra u svemu što rade - posebni programi za darovite su "elitni"
Evo još malo likovnih radova učenika razredne nastave...
Više o darovitoj djeci i darovitosti općenito pročitajte na sljedećim linkovima... Portal za škole - Darovita djeca
|
Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska |