2013-02-02 20:39:37

Radne navike

Pogreške koje možete ispraviti

U nižim razredima osnovne škole stječemo stav prema učenju, učiteljima, gradivu, obvezama roditelja i način na koji se mi (kao djeca) možemo nositi s istima...

 

... Svi roditelji koji u djetetovom životu (između 7. i 10.godine) baš tad pokušavaju napredovati na poslu, dodatno se obrazovati, pratiti novu seriju ili jednostavno odluče* raditi na sebi* – propuštaju najvažniji period kada dijete treba steći svoje radne navike, uvjerit sebe da je pametno, kada treba izgraditi stav da je knjiga zanimljiva, učenje potrebno, učitelji dobronamjerni, a prijatelji radost…
Većina roditelja misli da je učitelj plaćen da sve to usadi u djecu, a činjenica je da uzalud je sav trud učitelja ako roditelji kod kuće ne poduzimaju dovoljno (učitelji su sa vašom djecom 4 sata u radnom danu,a vi kao roditelji imate odgovornost za ostalih 20 sati u radnom danu kao i za  48 sati vikenda).
Uloga roditelja je ogromna i tako i treba biti. Svaki roditelj mora znati što od svog djeteta može očekivati : kolika mu je koncentracija, koje vještine je savladao , kako doživljava autoritet, koje poteškoće ima…

Radne navike se stječu tkz. “dresurom” – ponavljanjem istih radnji u isto vrijeme. U početku će roditelj biti pokretač, npr. “Dušo 16 je sati, izvadi knjige koje si danas imao u školi , pa ćeš ponoviti o čemu ste učili i napisati domaći uradak.”. Tako svaki dan dok dijete samo ne kaže “Sada je 16 sati, idem izvaditi knjige iz torbe i pogledati što smo radili.”.
Neki roditelji će čekati dugo da dijete samo pokaže inicijativu, ali strpljenje je uvijek isplativo . Osim  ”dresure” najbolji način za stvarenje ljubavi prema radu, knjizi, školi … je imitiranje.
Djeca žele biti velika, pametna i spretna, pa im se sve što rade mama ili tata čini bolje, ljepše i točnije. Zato u vrijeme kada dijete uči i vi izvadite neku knjigu, časopis ili na računalu radite nešto što bi i dijete potaknulo na rad. Jer ako roditelj gleda TV , a dijete rješava tablicu množenja, sve ga vuče da vam se pridruži, a naravno da nije zrelo zaključiti kako još mora puno godina proći u učenju kako bi dobilo zvanje i gledalo serije poslije posla.
Djetetu je u glavi slika odraslih kako opušteno prate dogodovštine TV junaka nasuprot njegovim mukama po matematici ili sl.
Budite solidarni i u vrijeme učenja vašeg školarca ne pijte kavu sa susjedima, ne telefonirajte prijateljici, ne gledajte utakmicu… već odradite to čitajući ili surfajući kako bi dijete shvatilo da svi ukućani imaju obveze i da će se po njihovom završetku odmarati u igri, filmu, sportu…

D.Gazić dipl. učiteljica RN

 

izvor: http://www.prakticanzivot.com


Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska