2013-03-21 16:50:42

21. ožujka - Dan darovite djece (Projekt)

Ove godine su naši nastavnici izdvojili,

po uspješnosti i kvaliteti rada unutar svog područja,

dio učenika i njihove radove!

Pogledajte koji su to učenici i iz kojih područja su prepoznati kao nadareni!

 

GLUMAČKE NADE


Monika Bebić 7.D

Petra  Kurtović 7. D

Ivan Krivić 7.D

Ana Brčić 7. D

Marko Gojak 7. D

 

 

POTENCIJALI ZA JEZIKE

 

Ante Kovačević  5. C

Marko Barbir 6. A

Lila Bajić 6. C

Sara Sofić 6. C

Nikola Pivac 7. B

Lucija Duka 7. C

Bepo Nemčić  7. C

Maja Čatlak 7. C

Meriton Gigollaj 7. D

Duje Glavina 7. C

Vojo Malešević  7. D

Tonka Mateljak 8. D

Juraj Srzić  8.A

Josipa Šuta  8.A

Marija Brkić 8.A

Anamarija Kondža 8.B

Toni Čizmić 8. A

Florijan Jukić 8. A

Ivan Barišić Marić 8. C

Lucija Josipa Šimić 8. C

 

 

 

MLADI  SPISATELJI

 

Sara Sofić 6. C

Anna Runtić 6. C

Andrej Jukić 6. C

Pino Pavlić 6. C

Mate Pirak 6. C

Tonka Ribičić  6.A

Dora Barač 7. B

Mirna Bebić 7. A
Maja Čatlak 7.C

Korina Tomašević  7. C

Lea Kržanić  7.D

Ita Kosović  8.A

Tonka Mateljak 8. D

Andrea Velić  8. D

Matea Pocrnja 8. C

Neven Radalj 8. C

Marin Ravlić 8. C

Lucija Josipa Šimić 8. C

 

 

MLADI POTENCIJALI ZA PRIRODOSLOVNO MATEMATIČKE ZNANOSTI

 

Bonina Ravlić 6. A

Josip Srzić 6. A

Marko Barbir 6.A

Tonka Ribičić 6. A

Nika Perković 6. A

Matej Mucić 7. B

Josip Kerum  7. B

Petra Bogdan 7. B

Ana Tolj 7. B

Mirna Bebić 7. A

Dora Vitlić 7. A

Toni Čizmić 8. A

Šimun Čugelj 8. A

Juraj Srzić 8. A

Josipa Lucija Šimić 8. C

 Tonka Mateljak 8. D

Neven Radalj 8. C

Roko Bešker 8. C

Tina Grgasović 8. A

 

 

 

 

MLADI  GEOGRAFI

 

Lorena Lucijana Roso 5. B

Ella Srzić 5. A

Maja Herman 5.D

Ivana Šteko 7. D

Dora Vitlić 7. A

Roko Bešker 7. C

Branka Škobić 7. C

Dora Barać 7 B

Petra Bogdan 7. B

Marin Ravlić 8. C

Zvonimir Družianić 8. B

Tonka Mateljak 8. D

Ita Kosović  8. A

 

 

MLADI TEHNIČARI
 

Milenko Čović  6. B

Mateo Bebek 6. A

Marko Jurjević 6. A

Franko Rajčević 6. A

 Marin Turić 6. A

Josip Kerum  7. B

Bepo Nemčić  7.C

Vojo Malešević  7. D

 

SPORTSKE  NADE

 

Nina  Božić 7. D – vaterpolo

Lara Kovačević 7. A- rukomet

Danijel  Bodrožić 7. B – nogomet

Paško Vela 7. B – veslanje

Josip Kerum 7. B- veslanje

Petra Bogdan 7. B – rukomet

 Magdalena Šimić 7. B – plivanje

Filip Gojak  8. D- nogomet

Ivana Prodan 8. D – odbojka

Ivana Glavinić 8. C- rukomet

 Luka Šućur 8.C- rukomet

Pavle Slaviček 8. A- košarka

Josipa Šuta 8. A – odbojka

 

Kate Gojak 8.B – rukomet

Ana Pavlinović 8. B- rukomet

Ante Vujčić 8. D - vaterpolo

 

MLADI GLAZBENI TALENTI

 

Marko Runtić 5. B

Ante Selak 3. B

Ivana Perić 7. A

Juraj Srzić 8. A

Josip Kalajžić 8. A

Magdalena Šimić  7. B

Lorena Vuletić 8. B

 

 

LIKOVNI TALENTI

 

Mia Juričić 5.A

 Lara Morović 5. C

Duje  Čugelj  5. D

Tonka Ribičić 6. A

Ana Marče 7. C

Dora Vitlić 7. A

LaurYn Čović 7. B

Danijela Kurilj 7. B

Petra Bogdan 7. B

Ita Kosović 8.A

Josipa Lucija Šimić 8. C

Matea Pocrnja 8. C

 

 

MLADI MATEMATIČARI

 

Ivana Selak 5. D

Nina Katavić 5. D

Nina Đurić 5. D

 Josipa Bilić 5. D

Mila Nenadić 5.D

Iva Ravlić 5. D

Ella Srzić 5. A

Anja Rašić 5. A

Mia Juričić 5.A

Ante Lucijano Kovačević  5. C

Morović  Lara 5.C

Lovre Rafanelli 5. C

Bartul Šimić  5. C

Vlado Alagić 5. B

Katarina Čović 5. B

Val Jukić 5. B

Iva Radalj  5. B

Josip Srzić 6.A

Marko Barbir 6. A

Pino Pavlić 6. C

Anna Runtić 6. C

Sara Sofić 6. C

Nikola Crnobori 6. C

Duje Glavina 7. C

Bepo Nemčić 7.C

Branka Škobić 7. C

Ana Marče 7.C

Arlinda Gegollaj 7. D

Meriton Gigollaj 7. D

Vojo Malešević 7. D

Zvonimir Družijanić  8. B

Neven Radalj 8.C

Lucija Josipa Šimić 8. C

Tonka Mateljak 8. D

Marin Ravlić 8. C

Marijan Vranješ 8. C

 

 

 

MLADI POVIJESNIČARI

 

Frane Ivanda 5. A

Marko Jurjević 6. A

Josipa Begić 6. B

Roko Bešker 7.C

Bepo Nemčić 7. C

Martin Vuković  7.A

Dora Vitlić 7. A

Juraj Srzić 8. A

Karlo Nikolić 8.B

 

 

FOTO:
Lucija Begović 7.C i Perina Žanetić 7. C

 

 

Riječ stručnjaka...

 

TIPOVI TALENTIRANIH UČENIKA

 

Razmislite o učenicima u svom razredu, školi.

Uočavate li neke od dolje navedenih talenata u njihovom ponašanju?

Koliko njih očituje određene talente? 

Razmislite na koje sve načine bi ih mogli dalje poticati.

 Iskoristite talent koji i sami posjedujete.

Jer „šume bi bile vrlo tihe kad ne bi pjevala nijedna ptica osim one koja pjeva najbolje“.    (Henry Van Dyke)

 

 

INTELEKTUALNI

Enciklopedist zna puno o svemu, ne samo o školskim predmetima

«Munja» -  brzo razumije objašnjenja i nalazi odgovore prije drugih

Strateg  -  vrlo vješt u logičko-kombinatoričkim i strateškim igrama

 

 

KREATIVNI

Fluentan  -  maštovit, pun ideja, projekata i prijedloga za aktivnosti u razredu

Originalan – domišljat, ima nove, drugačije ideje i prijedloge o kojima drugi i ne

misle

 

SOCIO-EMOCIONALNI

Diplomat – lako komunicira, vješto se sprijatelji i sa onima koje ne poznaje

Osoba od povjerenja – povjerljiv, zna slušati, ne odaje tajne, vješt u tješenju i

upravljanju raspoloženjem drugih ljudi

Anđeo čuvar – ima osjećaj za pravdu, dobro i loše. Vješto savjetuje, čime

pomaže da onaj koga savjetuje čini ono što treba

Optimist koji potiče – vješto ohrabruje druge da daju sve od sebe i da ne

odustaju kad stvari loše krenu

 

FIZIČKI

«Zec» - uvijek brži od drugih u fizičkim aktivnostima (trčanje, plivanje, vožnja

bicikla i sl.)

Neumoran – može dugo vježbati a da se ne osjeća iscrpljen

Heraklo – ima jake ruke i noge i može podići vrlo teške predmete

Gimnastičar – jako dobar u fizičkim vježbama koje zahtijevaju ritam, ravnotežu,

fleksibilnost i koordinaciju

Osoba brzih refleksa – vješt s rukama, jako dobar u igrama koje zahtijevaju

brze reflekse (stolni tenis, video –igre i sl.)

 

AKADEMSKI

Gramatičar – vješt u gramatičkim pravilima, piše bez pogreške

Osoba s bogatim rječnikom – ima široki fond riječi, vješto i točno koristi

neobične i teške riječi

Lingvist – brzo i lako ovladava stranim jezicima

Geograf – zna puno o različitim krajevima svijeta i načinu života

Znanstvenik – zna puno o različitim znanstvenim područjima ( o biljkama,

planetima, kemikalijama i sl.)

«Računar» - brz i vješt s brojevima, lako rješava matematičke zadatke

 

 

TEHNIČKI

Mehaničar – vješt u rukovanju strojevima, popravlja jednostavnije kuć. aparate

Programer – vješt u radu na računalu, lako uči nove programe bez pomoći drigih

Izumitelj  - vješt u otkrivanju novih, originalnih strojeva, izuma, te u oblikovanju i

konstruiranju istih

 

 

UMJETNIČKI

Pisac  - piše priče, pjesme i kratke igrokaze koji su maštoviti i originalni

Primijenjeni umjetnik – vješt u ručnoj izradi različitih originalnih predmeta

(skulpture, maske, nakit, pletivo, keramika..)

Likovni umjetnik – vješt u crtanju/slikanju : predmeta, životinja, ljudi.

Komičar – u stanju  je svakog nasmijati svojim vicevima, imitacijama i

improvizacijama

Glumac – izabrao bih ga za glavnu ulogu u filmu ili predstavi

Plesač – lakih i gipkih pokreta, dobro prati glazbeni ritam

Glazbenik – vješt u sviranju nekog muzičkog instrumenta

Pjevač – ima lijep glas i dobro pjeva

 

INTERPERSONALNI

Animator – oživljava društvo i zabavu, predlaže igre i grupne aktivnosti u kojimasvi sudjeluju

Sudac – vješto rješava sporove među učenicima, pomaže im da naprave kompromis, da se dogovore i slože

Nastavnik –  vješt u objašnjenjima onih stvari koje drugi nisu shvatili pod satom

Glasnogovornik – vješt u govornom izražavanju, može govoriti o nekoj stvari pred drugima bez treme i čitanja teksta

Vođa – vješt u usmjeravanju drugih, sposoban navesti ih da ga slušaju i učine ono što se od njih traži

Odvjetnik – uspješno brani stavove razreda kada traže dozvolu da učine nešto, mijenjaju pravila ili nastavnikovu odluku.

Koordinator- misli o svim detaljima, sređen, zna kako rasporediti posao i sve probleme riješiti u pravi čas

Biznismen – vješt u smišljanju i organiziranju aktivnosti koje će donijeti novac

 

© J.C.Lay

 

 

 

 DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA

KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU

 

Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik

Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb

Sažetak: Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima. Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo kratko jer mediji žeđaju za novim.

Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona su u manjem broju.

Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg društva.

Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni osobni razvoj.

Definiranje darovitosti (ovako letimično navedenih različitih autora) govori nam da su kriteriji koji se spominju različiti: intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti. Jedan je od kriterija kreativnost koja se i najčešće uočava po vanjskim znakovima (znatiželja, mašta, inteligencija) i može se poticati na različite načine u područjima za koja darovita djeca iskazuju interes.  Pitanja koja se postavljaju ne bi trebala odražavati određene stereotipe, obrasce ponašanja i nametanje vlastitih ideja, nego pobuđivati hrabrost u zagovaranju vlastitih ideja i kritičko prosuđivanje. 

Prema E. Winner darovita su djeca ona s trima netipičnim obilježjima: 

prijevremena razvijenost, inzistiranje da sviraju po svom i žaru za svladavanjem. To su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).

 

Deset najčešćih zabluda o darovitosti

- sva su djeca darovita

- darovita djeca uspjet će u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne

- darovita djeca vole školu i dobivaju dobre ocjene

- izdvojimo li darovitu djecu u posebnu skupinu, postat će snobovi

- darovita djeca dolaze uglavnom iz obrazovanijih i situiranijih obitelji

- darovita djeca nisu svjesna da su "drukčija" dok im to netko ne kaže

- darovitu djecu treba zaposliti, inače će postati lijena

- učitelji vole imati darovitu djecu u razredu

- darovita su djeca dobra u svemu što rade

- posebni programi za darovite su "elitni"

 

 

Evo još malo likovnih radova učenika razredne nastave...

 

 

   

    

 

 

 

Više o darovitoj djeci i darovitosti općenito pročitajte na sljedećim linkovima...

Portal za škole - Darovita djeca

Klinfo.hr - obiteljski kutak

               


                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska