« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Hrvatska radiotelevizija i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta pozivaju sve osnovne i srednje škole i srodne odgojno-obrazovne ustanove za djecu i mladež u Hrvatskoj da se jave na natjecanje
"Najljepši školski vrtovi 2015."
Škole koje se budu natjecale trebat će, osim ispunjenog upitnika, poslati i tri fotografije školskog vrta (poželjno i na CD-u) te opis školskog vrta s podacima koje biljke uzgajaju i tko sve u vrtu radi.
Svaka škola oblikuje vrt prema svojim mogućnostima i u skladu s klimatskim i drugim uvjetima, čuvajući bogatstvo i biološku raznolikost Hrvatske i njegujući autohtono bilje svojega podneblja.
Na temelju pristiglih prijava Prosudbeno povjerenstvo odabire školske vrtove koje će posjetiti. Nakon obilaska odlučuje o prvonagrađenim vrtovima te na završnoj svečanosti dodjeljuje nagrade i priznanja najljepšim školskim vrtovima u kontinentalnom i primorskom dijelu Hrvatske. Povjerenstvo ima pravo i ne dodijeliti nagradu u pojedinim kategorijama ako smatra da nitko ne ispunjava kriterije, a može dodijeliti i nekoliko ravnopravnih nagrada.
Glavni ravnatelj HRT-a dodjeljuje zlatnu povelju HRT-a za najljepši školski vrt.
Da školama bude lakše utemeljiti i njegovati vrtove, evo nekih osnovnih elemenata koje bi školski vrt mogao imati, uz napomenu da svi navedeni elementi nisu obvezni, nego služe kao podsjetnik što biste sve u školskom vrtu mogli uzgajati:
ukrasne grmove
ukrasno drveće(grupna ili pojedinačna stabla)
sezonsko cvijeće
trajnice
sukulentne biljke
ljekovito i začinsko bilje
travnjak
vodene površine za uzgoj vodenoga bilja i životinja,
pojedinačna stabla voćaka ili voćnjak
maslinik ili pojedinačna stabla maslina
povrtnjak
kompostište
živicu – u slobodnom rastu ili oblikovanu
klijalište, rasadnik, plastenik, staklenik...
preporučuje se vođenje foto-dokumentacije o radovima u školskom vrtu.
Prosudbeno povjerenstvo tijekom posjeta razgledava vrt, daje stručne savjete učiteljima i djeci kako ispraviti nedostatke, a visokim ocjenama vrednuje one koji konkuriraju za neku od nagrada ili za titulu pobjednika.
Organizatori podsjećaju na to da se, osim pobjednicima, dodjeljuje i nagrada za kontinuitet. Za nju se mogu natjecati oni vrtovi koji su već osvojili pobjedničku titulu, a smatraju da i dalje uzorno uređuju svoj vrt i okoliš.
Godine 2015., budući da je projekt navršio 20. obljetnicu, nastojat će se objaviti monografija „100 najljepših“ (školskih vrtova u Republici Hrvatskoj). Sa željom da u monografiju uđu i oni iznimno lijepi vrtovi koji do sada još nisu pobijedili, pozivaju se škole koje marljivo uređuju svoj školski vrt i okoliš da se na ovogodišnji natječaj jave u što većem broju. Prijave s tri fotografije vrta i ispunjenim upitnikom potrebno je poslati do 30. svibnja 2015. na adresu:
za "NAJLJEPŠI ŠKOLSKI VRT"
emisija „Slušaj kako zemlja diše
Hrvatska radiotelevizija, Prisavlje 3
10000 Zagreb
Povjerenstvo će obilaziti vrtove tijekom lipnja, srpnja i rujna. O točnom datumu, škole će biti obavještene na vrijeme. Svim sudionicima natjecanja organizatori žele mnogo uspjeha u uređenju školskih vrtova i školskog okoliša i već sada pozivaju na završnu svečanost koja će se na jesen održati u popularnom studiju „Bajsić“ Hrvatske radiotelevizije.
"Najljepši školski vrtovi" jedinstvene su "cvjetne radionice na otvorenom" u kojima djeca kroz igru uče kako posijati sjeme, njegovati mladu biljku, ubrati njezin plod i kako sačuvati zdravo tlo. Projekt promiče isključivo organsku poljoprivredu, uzgoj autohtonog i domaćeg bilja, prepoznavanje ljepote vlastitog krajolika i povratak tradicijskim vrtovima u svim regijama Hrvatske.
Djeca i vrtovi mogu rasti zajedno. Dijete koje posije sjeme ili posadi biljku i gleda je kako raste neće nikada iščupati ili pogaziti cvijet. Dijete koje u svojem školskom povrtnjaku ne truje tlo pesticidima vjerojatno to neće činiti ni kasnije u životu. Djevojčica ili dječak koji odrastaju u ljepoti okoliša koji sami stvaraju i čuvaju, čuvat će ga i kada odrastu.