« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pozivamo sve zainteresirane učenike i učenice osnovnih škola Republike Hrvatske da predlože svoje radove za Projekt „Drugi“ (dio budućeg portala Školski.hr) Programa za djecu i mlade Hrvatske televizije.
Tko su ti „drugi“, „drugačiji“ u vašoj okolini i/ili zajednici?
Što ih čini drugačijima od vas, a što vam je zajedničko?
Približite im se, upoznajte ih, razgovarajte s njima.
Predstavite ih svima!
Predstavite nam vašu školu ili ekipu koja je sudjelovala u izradi rada!
Želimo posvetiti ovu godinu temi interkulturalizma i time dati svoj doprinos interkulturalnom obrazovanju koje osnažujući razumijevanje, uzajamno poštovanje i dijalog među pripadnicima različitih kultura doprinosi stvaranju uvjeta potrebnih za život u multikulturalnom društvu.
Hrvatska je oduvijek, kao i sve druge europske zemlje, ne samo multikulturno nego i multikonfesionalno društvo, a u svjetlu novih globalnih zbivanja (izbjegličke i humanitarne krize koja je pogodila Hrvatsku i Europu), njegovati interkulturalne vještine, pluralizam, toleranciju i širokogrudnost, važnije je nego ikad. Moći zaista razumjeti „drugog“ i biti u interaktivnom odnosu s njim znači, ne samo imati informacije o drugome i govoriti o drugima, već govoriti s njima, slušati i komunicirati. To prije svega zahtijeva poznavanje vlastite kulture i vlastitih identiteta, ali i preispitivanje vlastitih stavova i pogleda na svijet te omogućava gledanje iz perspektive „drugih i drugačijih“. Na taj način, u susretima i dijalogu s osobama koje pripadaju drugačijim kulturama, vjeroispovijestima, etnicitetima i nacijama, drugačijim društvenim skupinama ili njeguju različite stilove života, moguće je stvoriti interkulturalno društvo u kojem ljudi različitog kulturnog porijekla komuniciraju i žive jedni s drugima, a ne jedni pored drugih. Nesudjelovanje u dijalogu, s druge strane, znači lakše stvaranje stereotipa jednih o drugima, stvaranje klime uzajamne sumnje, nemira i nezadovoljstva te stvaranje nesnošljivosti i diskriminacije.
Smatramo da javni mediji mogu i moraju imati važnu ulogu u ovom procesu - pružiti određene platforme za stvaranje različitih perspektiva s kojima čitatelji, gledatelji ili slušatelji ne dolaze svakodnevno u kontakt.
Projekt „Drugi“ (dio budućeg portala Školski.hr) Programa za djecu i mlade Hrvatske televizije stoga vas poziva da se uključite u natječaj koji raspisuje i na taj način doprinesete jačanju interkulturalnog dijaloga.
Projekt „Drugi“ dio je novog web portala u nastajanju, Programa za djecu i mlade - Školski.hr, namijenjenog djeci školskog uzrasta. Cilj projekta je stvoriti platformu koja će učiniti dostupnim različite tekstualne, video, audio, likovne i didaktičke, stručne i aktualne sadržaje vezane uz interkulturalnu sastavnicu građanskog odgoja. Okupiti sve sudionike obrazovnog sustava, učenike, stručnjake i nevladine udruge uključene u građanski odgoj i potaknuti kreiranje zajedničke baze sadržaja namijenjenih svima uključenima u obrazovni sustav. Također, namjera nam je, koristeći nove medije i pripadajuće nove oblike komunikacije, dati mogućnost inače pasivnoj medijskoj publici da sudjeluje u međukulturnom dijalogu. Središnji dio projekta je raspisivanje natječaja namijenjenih učenicima različitih uzrasta , za stvaranje različitih audio-vizualnih sadržaja na temu „Drugi“ koji će biti postavljeni na portalu.
Kakve radove možemo poslati?
Učenici 1. - 4. razreda osnovne škole:
*izradite crteže kulturnih obilježja vlastitog zavičaja (običaja, simbola...) i obilježja nekog drugog kraja Hrvatske ili obilježja neke manjinske kulture u Hrvatskoj; usporedite sličnosti i razlike (pošaljite nam skenirani rad)
*otpjevajte tradicionalnu pjesmu svog kraja ili nekog drugog kraja Hrvatske ili manjinske kulture u Hrvatskoj (pošaljite video snimku)
*otplešite tradicionalni ples svog kraja ili nekog drugog kraja Hrvatske ili manjinske kulture u Hrvatskoj (pošaljite video snimku)
*snimite trominutni audio-vizualni uradak na temu svoje vlastite kulturne baštine (normi, običaja, vrijednosti, simbola) i baštine nekog drugog kraja Hrvatske ili manjinske kulture u Hrvatskoj
Također pošaljite i kratki audio-video uradak u kojemu predstavljate ekipu koja je izradila rad ili koji predstavlja vašu školu (2-3min).
Učenici 5.-8.r osnovne škole:
*snimite trominutnu video reportažu o nekoj osobi koja je po bilo kojem ključu za vas „drugi“ (pripada nekoj od osjetljivih skupina – osoba s invaliditetom, osoba treće životne dobi, osoba različite seksualne orijentacije, bolesna osoba, migrant, izbjeglica, azilant, osoba drugačije vjeroispovijesti ili je pripadnik/ca neke od nacionalnih manjina itd.) te na taj način napravite portret te osobe – prikažite njezine osobine, stavove, vrijednosti koje su joj važne, njezinu okolinu, aktivnosti kojima se bavi...
Također pošaljite i kratki audio-video uradak u kojemu predstavljate ekipu koja je izradila rad ili koji predstavlja vašu školu (2-3min).
Gdje možemo vidjeti svoj rad?
Radovi (učenika svih uzrasta) pristigli na natječaju, koji budu udovoljili sadržajnim i tehničkim kriterijima, bit će postavljeni i prezentirani na portalu Školski.hr te popraćeni stručnim i didaktičkim sadržajima.
UVJETI I POSTUPAK PRIJAVE:
Svoje radove mogu poslati svi učenici bilo koje osnovne škole u Hrvatskoj i/ili članovi filmskih grupa. Razmislite kakav biste rad poslali.
1. Popunite priloženu IZJAVU i POŠALJITE elektronskom poštom prijedloge tema i kratak opis tema koje želite prezentirati. (do 28. siječnja 2016.)
2. IZRADITE LIKOVNI RAD (1. - 4. razred), SNIMITE VIDEO TRADICIONALNOG PLESA ILI PJESME (1. - 4. razred) ili SNIMITE REPORTAŽU u trajanju od 3 minute s temom koju ste izabrali.
3. SNIMITE trominutni video prilog koji PREDSTAVLJA ekipu koja je izradila rad ili film koji predstavlja vašu školu.
4. POŠALJITE NAM GOTOVE MATERIJALE (skenirani likovni rad i film koji vas predstavlja ili 2 filma – snimku tradicionalnog plesa ili pjesme (1. - 4. razred) ili reportažu (svi razredi) i predstavljanje škole) uz PRIJAVNICU (koju ćete dobiti nakon prijave teme) na adresu. (do 31. ožujka 2016.)
Uključujući učenike aktivno u izradu ovih radova za natječaj, nadamo se potaknuti izravnu komunikaciju, ali i slušanje „drugog“ i time formiranje stavova, sposobnosti, osjećaja i načina ophođenja s osobama različitima od nas.
KONTAKT:
Poštanska adresa:
HRT
Program za djecu i mlade
DRUGI – za natječaj
Prisavlje 3
10 000 Zagreb
Mail: sanjamataga@gmail.com
Mobitel: 098 955 66 44
Ukoliko imate dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte!