« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
... na promicanju svijesti o važnosti očuvanja zdravlja,
s naglaskom na mentalno zdravlje.
Nastavlja se projekt „Pretežno vedro“
i rad na emocionalnom opismenjavanju,
a uključili smo se u pilot projekt „Zagrli život“.
Na taj način skrećemo pozornost javnosti o važnosti prevencije štetnih posljedica stresa s ciljem zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja u suvremenom društvu.
Ubrzani ritam, ekološki problemi koji je unijela moderna tehnologija ugrožavaju zdravlje cijele planete, svih živih bića, a posebno mentalno zdravlje čovjeka. Tehnologija nam pomaže u svakodnevnom životu, ali mijenja način života. Djeca su od rođenja izložena novim oblicima komunikacije, zastupljen je sjedilački način života, organizirano i strukturirano provođenje slobodnog vremena. Smanjuje se vrijeme spontanog druženja. Vršnjačke igre u prirodi , zamjenjuju mobiteli i pametni ekrani. Na sistematskim pregledima za upis u prvi razred, a i kasnije uočava se porast teškoća iz područja jezično-govorne komunikacije,lošije grube i fine motorike, nezrelijeg socio-emocionalnog razvoja, povećan broj oboljenja lokomotornog sustava, endokrinog sustava, vida, povećan broj pretilosti, emocionalnih teškoća i teškoća učenja. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji do 2020. psihički poremećaji u djetinjstvu bit će 1 od 5 glavnih uzroka obolijevanja,među mladima u svijetu, te upozorava na porast (18 posto) broja osoba s depresijom u posljednjih 10 godina.
Ove godine Svjetski dan zdravlja 7. travnja je posvećen depresiji.
Pozitivno mentalno zdravlje uočava se kroz stanje u kojem prevladavaju ugodne emocije i kroz zrelu osobnost pojedinca. Zrela osobnost uključuje samopoštovanje i razvijen kapacitet za suočavanje s problemima. Rad s mladima treba uključivati niz preventivnih aktivnosti kojima bi jačali zdrave kapacitete svakog pojedinca i zajednice.
Zato smo u našoj školi pokrenuli slobodne aktivnosti u kojima djeci nudimo mogućnost učenja ručnog rada (pletenje, kukičanje, tkanje, ručno pletenje, šivanje) vune i pamučnog materijala kojeg su djeca dobila reciklirajući stare pamučne majice. Ove aktivnosti osim što opuštaju učenike i oslobađaju od stresa, potiču razvoj motorike, razvoj, percepcije, pamćenja, mišljenja, mašte, interesa, volje, strpljenja, preciznosti, koncentracije.
Razvijaju osjećaj za urednost, smisao za lijepo, potiču stvaralačke sposobnosti i jačaju samopouzdanje.
Djeca zajedničkim radom sa svojim učiteljicama i ponekim roditeljem i bakom rade na očuvanju tradicije pletenja, razvijaju zajedništvo, a obilježit će Svjetski dan zdravlja i Dan škole.
Radionice pletenja održavaju učiteljice:
Mirjana Šarić 3. d, Biljana Selak 3.a, Željana Škegro 4. d,
Željka Pavlinović 4. a, Ružica Čović 3. c, Zdravka Čatlak 3. b,
Katarina Birgmajer 4. c. i Božena Bursać 2. a
Za sve druge zainteresirane učenike i roditelje radionicu ručnog rada svaki dan od 12 i 30 do 13 i 30 organiziraju i održavaju Ivana Miloš i Danijela Radalj uz pomoć kolegica iz stručne službe Jelenke Medoš, Mateje Jurjević i Marice Garmaz.
Projekt Zagrli život 2017.
Spretne ručice - Nit ljubavi
U našem kraju navika je bila
Da su djeca uz vatru sjedila.
Pleli, tkali, šili i parali,
Sa starijima poučno razgovarali.
O životu svašta su učili i sa zdravljem nisu se mučili.
Danas više sjede uz ekrane, ne koriste ruke ni tabane.
Mozak kržlja a kičma s krivi,
nadvio se jedan oblak sivi.
Al' jednog dana ideja je pala
I zaista nije bila šala.
Digni glavu, mozak upotrijebi,
Ručicama radi i privrijedi.
Krpu paraj, reži, pleti spretno,
Nek' ti bude …djetinjstvo sretno.
Znatiželju pokrenula mašta,
Vješte ruke izradile svašta.
Podmetači, staze i tapeti,
Svašta im je bilo na pameti.
Radost, sreća veselje posvuda.
U školi se događaju čuda.
Mirjana Šarić 3.d
OŠ Stjepana Ivičevića Makarska