« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U OŠ Stjepana Ivičevića nastavlja se provođenje projekta Pretežno vedro. Emocionalno opismenjavanje učenika psihologinja je ove godine provodila koristeći se Abecedom osjećaja.
Učenicima petih i šestih razreda podijeljen je Rječnik osjećaja, kojeg su izradili učenici OŠ Brda, a grafički ga oblikovali učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju-Split.
Nakon usvajanja osnovnih pojmova o emocionalnoj pismenosti učenici su na kraju popunili evaluacijski listić i na taj način iskazali svoj doživljaj i vrednovali uradak svojih vršnjaka.
Podatci govore da se djeci rječnik svidio te ga smatraju korisnim.
Većina učenika bi preporučila rječnik : “…uglavnom svima jer puno ljudi treba pomoć oko prepoznavanja svojih emocija “, kao i.. „onima koji se rugaju, druge povređuju i nemaju prijatelje“, svakako“ ..cijeloj svojoj obitelji jer i oni mogu dosta toga naučiti“.
Kao i uvijek područje osjećaja je prostor za koji svi misle da sve znaju pa se često preskače i podrazumijeva te je izvorište mnogim nesporazumima i problemima, a prava je riznica energetskih mogućnosti. Zato i rad na području samospoznaje vlastitog doživljavanja nudi izazove u smislu kreiranja zanimljivih pristupa za poticanje djece i odraslih na introspektivna putovanje. Otvaranje i dijeljenje vlastitih doživljaja odraslih i djece nudi mogućnost ulaska u proces učenja socijalnih vještina, kao i mogućnost terapijskih intervencija.
Abeceda osjećaja nudi dječji jednostavan i originalan materijal kreiran od stručnjaka koji se bave područjem mentalnog zdravlja te znaju koliko je važno ponuditi jednostavne pojmove kroz jasne slike i razumljiv jezik.
U današnjem vremenu brzih promjena i napredne tehnologije imamo sve veći broj djece koja su svladala digitalnu tehnologiju,služe se pametnim telefonom, ali ne znaju imenovati svoj emocionalni doživljaj. Rad na emocionalnom opismenjavanju, a samim tim i briga za mentalno zdravlje u temeljima je suvremene škole koja treba počivati na humanim vrijednostima i vječnim mudrostima .
„Prava svrha obrazovanja je naučiti mlade ljude da pronađu zadovoljstvo u pravim stvarima“, govorio je Platon.
Spoznavanje tajne svemira može početi odmah i sad ako poslušamo Sokrata: „Upoznaj samog sebe“.
psihologinja
Marica Garmaz