preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska

Login
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

ZA UČENIKE I RODITELJE

ZA UČITELJE

Pomoć i savjetovanje...

Posjetite...

 

Vijesti MZOS-a
RSS
Časopisi, novine, radio...

Školsko zvono

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 1. 2010.

Ukupno: 423214
Ovaj mjesec: 2443
Ovaj tjedan: 207
Danas: 27
Posjetite...

 

Brze poveznice...

     

    

Školski grb

V i j e s t i . . .
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Izrada kurikulum za građanski odgoj i obrazovanje
Autor: Ivana Ćulav, 2. 2. 2011.

Izrada kurikuluma za građanski odgoj i obrazovanje je u tijeku, a on treba omogućiti školama sustavno uključivanje građanskih kompetencija u kurikulume škola utvrđenih u Nacionalnom okvirnom kurikulumu (NOK) te u predmetnom kurikulumu, potvrdila je viša savjetnica za nacionalne programe Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) Nevenka Lončarić-Jelačić.

 


 

U NOK-u su za osnovne i srednje škole utvrđene kompetencije koje se mogu razvijati kroz taj predmet, a škole će same utvrditi načine provedbe sukladno njihovim mogućnostima i osposobljenosti njihovih nastavnika, rekla je Nevenka Lončarić. Podsjetila je i da je, nakon donošenja NOK-a, provođenje građanskog odgoja i obrazovanja obvezno u cjelokupnom hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu.


Da bi se pak te kompetencije mogle sustavno razvijati od najranije dječje dobi potrebno je da se građanski odgoj i obrazovanje primijeni kao obvezni kroskurikularni predmet u osnovnoj i srednjoj školi, izborni u višim razredima osnovne škole, redoviti u srednjoj školi kroz promjene postojećega predmeta Politika i gospodarstvo s proširenjem u izbornoj nastavi, istaknula je dodajući da je građanska kompetencija utvrđena i kao jedna od ključnih za cjeloživotno učenje.

U proteklih deset godina u AZOO-u su razvijeni brojni moduli i projekti konkretne primjene građanskog odgoja i obrazovanja u školi, primjerice modul odgoja za mir i nenasilno rješavanje sukoba, razvoj identiteta i interkulturalnosti, suzbijanje predrasuda prema nacionalnim manjinama i njih prema većini te modul zaštite i promicanja ravnopravnosti spolova.

Agencija je, dodala je, osposobila i više od 10.000 odgojno-obrazovnih radnika, županijske voditelje te razvila brojne priručnike za nastavnike i udžbenike za učenike, a u suradnji s mjerodavnim ministarstvom organizira školske i županijske te državnu smotra projekata iz demokratskog građanstva. Agencija surađuje s predstavnicima Ureda za ljudska prava Vlade RH, Vrhovnoga suda RH, Županijskoga suda u Zagrebu, s predstavnicima Ureda dječje pravobraniteljice, s Centrom za istraživanje ljudskih prava, sa sveučilišnim profesorima i nastavnicima u školama, sa stručnjacima iz organizacija civilnog društva, s predstavnicima javnih medija i drugima. Kroz međunarodne projekte, dodala je Nevenka Lončarić-Jelačić, AZOO redovito surađuje sa stručnjacima za građanski odgoj, ostvaruje dugotrajnu razmjenu stručnjaka s Centrom za građanski odgoj i Federalnim ministarstvom obrazovanja SAD-a te s Vijećem Europe i njegovim Odjelom za demokratsko građanstvo i ljudska prava. Aktivno sudjeluje u radu klastera Europske komisije te u projektima Europske unije.


Više o programu građanskog odgoja i obrazovanja u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu možete saznati ovdje.


Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju