« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ove godine su naši nastavnici izdvojili,
po uspješnosti i kvaliteti rada unutar svog područja,
dio učenika i njihove radove!
Pogledajte koji su to učenici i iz kojih područja su prepoznati kao nadareni!
GLUMAČKE NADE
Monika Bebić 7.D
Petra Kurtović 7. D
Ivan Krivić 7.D
Ana Brčić 7. D
Marko Gojak 7. D
POTENCIJALI ZA JEZIKE
Ante Kovačević 5. C
Marko Barbir 6. A
Lila Bajić 6. C
Sara Sofić 6. C
Nikola Pivac 7. B
Lucija Duka 7. C
Bepo Nemčić 7. C
Maja Čatlak 7. C
Meriton Gigollaj 7. D
Duje Glavina 7. C
Vojo Malešević 7. D
Tonka Mateljak 8. D
Juraj Srzić 8.A
Josipa Šuta 8.A
Marija Brkić 8.A
Anamarija Kondža 8.B
Toni Čizmić 8. A
Florijan Jukić 8. A
Ivan Barišić Marić 8. C
Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI SPISATELJI
Sara Sofić 6. C
Anna Runtić 6. C
Andrej Jukić 6. C
Pino Pavlić 6. C
Mate Pirak 6. C
Tonka Ribičić 6.A
Dora Barač 7. B
Mirna Bebić 7. A
Maja Čatlak 7.C
Korina Tomašević 7. C
Lea Kržanić 7.D
Ita Kosović 8.A
Tonka Mateljak 8. D
Andrea Velić 8. D
Matea Pocrnja 8. C
Neven Radalj 8. C
Marin Ravlić 8. C
Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI POTENCIJALI ZA PRIRODOSLOVNO MATEMATIČKE ZNANOSTI
Bonina Ravlić 6. A
Josip Srzić 6. A
Marko Barbir 6.A
Tonka Ribičić 6. A
Nika Perković 6. A
Matej Mucić 7. B
Josip Kerum 7. B
Petra Bogdan 7. B
Ana Tolj 7. B
Mirna Bebić 7. A
Dora Vitlić 7. A
Toni Čizmić 8. A
Šimun Čugelj 8. A
Juraj Srzić 8. A
Josipa Lucija Šimić 8. C
Tonka Mateljak 8. D
Neven Radalj 8. C
Roko Bešker 8. C
Tina Grgasović 8. A
MLADI GEOGRAFI
Lorena Lucijana Roso 5. B
Ella Srzić 5. A
Maja Herman 5.D
Ivana Šteko 7. D
Dora Vitlić 7. A
Roko Bešker 7. C
Branka Škobić 7. C
Dora Barać 7 B
Petra Bogdan 7. B
Marin Ravlić 8. C
Zvonimir Družianić 8. B
Tonka Mateljak 8. D
Ita Kosović 8. A
MLADI TEHNIČARI
Milenko Čović 6. B
Mateo Bebek 6. A
Marko Jurjević 6. A
Franko Rajčević 6. A
Marin Turić 6. A
Josip Kerum 7. B
Bepo Nemčić 7.C
Vojo Malešević 7. D
SPORTSKE NADE
Nina Božić 7. D – vaterpolo
Lara Kovačević 7. A- rukomet
Danijel Bodrožić 7. B – nogomet
Paško Vela 7. B – veslanje
Josip Kerum 7. B- veslanje
Petra Bogdan 7. B – rukomet
Magdalena Šimić 7. B – plivanje
Filip Gojak 8. D- nogomet
Ivana Prodan 8. D – odbojka
Ivana Glavinić 8. C- rukomet
Luka Šućur 8.C- rukomet
Pavle Slaviček 8. A- košarka
Josipa Šuta 8. A – odbojka
Kate Gojak 8.B – rukomet
Ana Pavlinović 8. B- rukomet
Ante Vujčić 8. D - vaterpolo
MLADI GLAZBENI TALENTI
Marko Runtić 5. B
Ante Selak 3. B
Ivana Perić 7. A
Juraj Srzić 8. A
Josip Kalajžić 8. A
Magdalena Šimić 7. B
Lorena Vuletić 8. B
LIKOVNI TALENTI
Mia Juričić 5.A
Lara Morović 5. C
Duje Čugelj 5. D
Tonka Ribičić 6. A
Ana Marče 7. C
Dora Vitlić 7. A
LaurYn Čović 7. B
Danijela Kurilj 7. B
Petra Bogdan 7. B
Ita Kosović 8.A
Josipa Lucija Šimić 8. C
Matea Pocrnja 8. C
MLADI MATEMATIČARI
Ivana Selak 5. D
Nina Katavić 5. D
Nina Đurić 5. D
Josipa Bilić 5. D
Mila Nenadić 5.D
Iva Ravlić 5. D
Ella Srzić 5. A
Anja Rašić 5. A
Mia Juričić 5.A
Ante Lucijano Kovačević 5. C
Morović Lara 5.C
Lovre Rafanelli 5. C
Bartul Šimić 5. C
Vlado Alagić 5. B
Katarina Čović 5. B
Val Jukić 5. B
Iva Radalj 5. B
Josip Srzić 6.A
Marko Barbir 6. A
Pino Pavlić 6. C
Anna Runtić 6. C
Sara Sofić 6. C
Nikola Crnobori 6. C
Duje Glavina 7. C
Bepo Nemčić 7.C
Branka Škobić 7. C
Ana Marče 7.C
Arlinda Gegollaj 7. D
Meriton Gigollaj 7. D
Vojo Malešević 7. D
Zvonimir Družijanić 8. B
Neven Radalj 8.C
Lucija Josipa Šimić 8. C
Tonka Mateljak 8. D
Marin Ravlić 8. C
Marijan Vranješ 8. C
MLADI POVIJESNIČARI
Frane Ivanda 5. A
Marko Jurjević 6. A
Josipa Begić 6. B
Roko Bešker 7.C
Bepo Nemčić 7. C
Martin Vuković 7.A
Dora Vitlić 7. A
Juraj Srzić 8. A
Karlo Nikolić 8.B
FOTO:
Lucija Begović 7.C i Perina Žanetić 7. C
Riječ stručnjaka...
TIPOVI TALENTIRANIH UČENIKA
Razmislite o učenicima u svom razredu, školi.
Uočavate li neke od dolje navedenih talenata u njihovom ponašanju?
Koliko njih očituje određene talente?
Razmislite na koje sve načine bi ih mogli dalje poticati.
Iskoristite talent koji i sami posjedujete.
Jer „šume bi bile vrlo tihe kad ne bi pjevala nijedna ptica osim one koja pjeva najbolje“. (Henry Van Dyke)
INTELEKTUALNI
Enciklopedist – zna puno o svemu, ne samo o školskim predmetima
«Munja» - brzo razumije objašnjenja i nalazi odgovore prije drugih
Strateg - vrlo vješt u logičko-kombinatoričkim i strateškim igrama
KREATIVNI
Fluentan - maštovit, pun ideja, projekata i prijedloga za aktivnosti u razredu
Originalan – domišljat, ima nove, drugačije ideje i prijedloge o kojima drugi i ne
misle
SOCIO-EMOCIONALNI
Diplomat – lako komunicira, vješto se sprijatelji i sa onima koje ne poznaje
Osoba od povjerenja – povjerljiv, zna slušati, ne odaje tajne, vješt u tješenju i
upravljanju raspoloženjem drugih ljudi
Anđeo čuvar – ima osjećaj za pravdu, dobro i loše. Vješto savjetuje, čime
pomaže da onaj koga savjetuje čini ono što treba
Optimist koji potiče – vješto ohrabruje druge da daju sve od sebe i da ne
odustaju kad stvari loše krenu
FIZIČKI
«Zec» - uvijek brži od drugih u fizičkim aktivnostima (trčanje, plivanje, vožnja
bicikla i sl.)
Neumoran – može dugo vježbati a da se ne osjeća iscrpljen
Heraklo – ima jake ruke i noge i može podići vrlo teške predmete
Gimnastičar – jako dobar u fizičkim vježbama koje zahtijevaju ritam, ravnotežu,
fleksibilnost i koordinaciju
Osoba brzih refleksa – vješt s rukama, jako dobar u igrama koje zahtijevaju
brze reflekse (stolni tenis, video –igre i sl.)
AKADEMSKI
Gramatičar – vješt u gramatičkim pravilima, piše bez pogreške
Osoba s bogatim rječnikom – ima široki fond riječi, vješto i točno koristi
neobične i teške riječi
Lingvist – brzo i lako ovladava stranim jezicima
Geograf – zna puno o različitim krajevima svijeta i načinu života
Znanstvenik – zna puno o različitim znanstvenim područjima ( o biljkama,
planetima, kemikalijama i sl.)
«Računar» - brz i vješt s brojevima, lako rješava matematičke zadatke
TEHNIČKI
Mehaničar – vješt u rukovanju strojevima, popravlja jednostavnije kuć. aparate
Programer – vješt u radu na računalu, lako uči nove programe bez pomoći drigih
Izumitelj - vješt u otkrivanju novih, originalnih strojeva, izuma, te u oblikovanju i
konstruiranju istih
UMJETNIČKI
Pisac - piše priče, pjesme i kratke igrokaze koji su maštoviti i originalni
Primijenjeni umjetnik – vješt u ručnoj izradi različitih originalnih predmeta
(skulpture, maske, nakit, pletivo, keramika..)
Likovni umjetnik – vješt u crtanju/slikanju : predmeta, životinja, ljudi.
Komičar – u stanju je svakog nasmijati svojim vicevima, imitacijama i
improvizacijama
Glumac – izabrao bih ga za glavnu ulogu u filmu ili predstavi
Plesač – lakih i gipkih pokreta, dobro prati glazbeni ritam
Glazbenik – vješt u sviranju nekog muzičkog instrumenta
Pjevač – ima lijep glas i dobro pjeva
INTERPERSONALNI
Animator – oživljava društvo i zabavu, predlaže igre i grupne aktivnosti u kojimasvi sudjeluju
Sudac – vješto rješava sporove među učenicima, pomaže im da naprave kompromis, da se dogovore i slože
Nastavnik – vješt u objašnjenjima onih stvari koje drugi nisu shvatili pod satom
Glasnogovornik – vješt u govornom izražavanju, može govoriti o nekoj stvari pred drugima bez treme i čitanja teksta
Vođa – vješt u usmjeravanju drugih, sposoban navesti ih da ga slušaju i učine ono što se od njih traži
Odvjetnik – uspješno brani stavove razreda kada traže dozvolu da učine nešto, mijenjaju pravila ili nastavnikovu odluku.
Koordinator- misli o svim detaljima, sređen, zna kako rasporediti posao i sve probleme riješiti u pravi čas
Biznismen – vješt u smišljanju i organiziranju aktivnosti koje će donijeti novac
© J.C.Lay
DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA
KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU
Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik
Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb
Sažetak: Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima. Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo kratko jer mediji žeđaju za novim.
Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona su u manjem broju.
Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg društva.
Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni osobni razvoj.
Definiranje darovitosti (ovako letimično navedenih različitih autora) govori nam da su kriteriji koji se spominju različiti: intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti. Jedan je od kriterija kreativnost koja se i najčešće uočava po vanjskim znakovima (znatiželja, mašta, inteligencija) i može se poticati na različite načine u područjima za koja darovita djeca iskazuju interes. Pitanja koja se postavljaju ne bi trebala odražavati određene stereotipe, obrasce ponašanja i nametanje vlastitih ideja, nego pobuđivati hrabrost u zagovaranju vlastitih ideja i kritičko prosuđivanje.
Prema E. Winner darovita su djeca ona s trima netipičnim obilježjima:
prijevremena razvijenost, inzistiranje da sviraju po svom i žaru za svladavanjem. To su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).
Deset najčešćih zabluda o darovitosti
- sva su djeca darovita
- darovita djeca uspjet će u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne
- darovita djeca vole školu i dobivaju dobre ocjene
- izdvojimo li darovitu djecu u posebnu skupinu, postat će snobovi
- darovita djeca dolaze uglavnom iz obrazovanijih i situiranijih obitelji
- darovita djeca nisu svjesna da su "drukčija" dok im to netko ne kaže
- darovitu djecu treba zaposliti, inače će postati lijena
- učitelji vole imati darovitu djecu u razredu
- darovita su djeca dobra u svemu što rade
- posebni programi za darovite su "elitni"
Evo još malo likovnih radova učenika razredne nastave...
Više o darovitoj djeci i darovitosti općenito pročitajte na sljedećim linkovima...
Portal za škole - Darovita djeca