« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
„Učenici su grozni, ne slušaju, …. mislim da su se isti komentari čuli i prije 200 godina. Činjenica je da su djeca uvijek djeca, mladi su uvijek mladi i mislim da jedan dio problema proizlazi iz medija. O mladima se jedino piše ako naprave nekakav problem pa onda i mi imamo takvu sliku.
Rijetko se prenose dobre stvari, primjerice ovakav događaj bi trebao imati 50 kamera i trebalo bi se govoriti o tome kako ova škola super radi, što ste sve postigli i napravili i učenici i učitelji. Međutim, to na žalost, nigdje nećete pročitati osim na web stranicama vaše škole. A da je neki incident…. “ Anamarija Sočo, Mreža mladih Hrvatske(MMH).
Projekt 'Građanski inkubator' i izvannastavna aktivnost 'Škola govorništva'
Kroz školsku 2013./2014. i desetak odrađenih nastavnih sati iz područja Građanskog odgoja u 7. i 8. razredima, te 35 sati INA 'Škola govorništva' (28 učenika), kruna svega je ova tribina na kojoj su se učenici na njima svojstven način kritički osvrnuli na svoju školu.
Nadamo se kako će ovaj projekt potaknuti i neke daljnje školske i međuškolske programe poput osnivanja Mreže učeničkih vijeća Makarskog primorja te pokretanja rada Gradskog vijeća mladih kao savjetodavnog tijela jedinica lokalne samouprave.
„GOO podrazumijeva da se povezuju sve aktivnosti u školi međupredmetno i da se na taj način osposobljava učenike za odgovorne građane, aktivne građane koji razumiju svoju zajednicu i mogu joj doprinositi na različite načine. Tijekom eksperimentalne provedbe u 12 škola GOO-a pokazao se , već u prvoj godini, pozitivni učinak poboljšanja odnosa u školi i to između učenika međusobno, ali i između učitelja i učenika te da je škola postala otvorenija, demokratskija.“, Martina Horvat, GONG:“
Tribinom se pokušalo odgovoriti na sljedeća pitanja:
Volim li ići u školu i jesam li njome zadovoljan/a? Mogu li u školi naučiti kvalitetno komunicirati i surađivati s drugima? Cijeni li se u školi znanje i postignuće svakog pojedinog učenika? Provode li se jasna pravila i kakvo se ponašanje očekuje od učenika, učitelja i ostalih sudionika u školskom sustavu? Osjećaju li se svi učenici jednako vrijedni bez obzira na međusobne razlike? To su samo neka od pitanja na koja će pokušati odgovoriti
Gosti tribine:
Jelenka Medoš pedagoginja,
Iva Vukas prof. povijesti i engleskog jezika,
Anamarija Sočo Mreža mladih Hrvatske,
Martina Horvat voditeljica GONG-ovog edukacijskog centra,
Duje Prkut voditelj GONG-ovog istraživačkog centra,
Ana Pezo Babić iz ureda pravobraniteljice za djecu
i Pavle Slaviček, savjetnik pravobraniteljice za djecu.
Sudionici:
učenici OŠ Stjepana Ivičevića, OŠ 'oca Petra Perice', Gimnazija 'fra Andrje Kačića Miošića', Makarska;
OŠ 'don Mihovila Pavlinovića', Podgora; OŠ 'Tučepi', Tučepi; OŠ 'Bariše Granića Meštra', Baška Voda; OŠ 'dr. Franje Tuđmana', Brela predstavili su se i izložbom plakata 'Škola po mjeri učenika' te komentirali rad svojih škola:
Ivo, OŠ oca Perta Perice: „Pored klasične nastave, prakticira se i terenska nastava jer je zanimljiva i djelotvornija za rad učenika, a i tako se lakše uči.“
Lucija, Gimnazija fra Andrije Kačića Miošića:“Uu srednjoj školi je većinom frontalni način nastave,ali ima profesora koji uvode promjene. Razlog frontalne nastave je slaba tehnička opremljenost, nedostatak sredstava, a pored toga često i volja samih profesora. Zanimljivost nastave ovisi o profesoru, predmetu, ali i samom učeniku kao i njegovom interesu za rad.“
Učenici OŠ 'Tučepi' pokazali su rezultate rada svoje zadruge i istakli da je to zanimljiv način provođenja slobodnog vremena.
Organizatori tribine:
učenici 7. i 8. razreda, Gordana Slaviček Zovko, knjižničarka,
Jelenka Medoš, pedagoginja i Petar Kelvišer, vjeroučitelj.