« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U ponedjeljak 18.11.2013. godine učenici sedmih i osmih razreda bili su na filmskoj matineji najboljih filmova djece i mladih iz Hrvatske u Splitu. Festival o pravima djece veže se uz rođendan Konvencije o pravima djeteta pa je ovo bila prigoda upoznati učenike s pravima i odgovornostima koje iz nje proizlaze.
Učenici 7. i 8.r. Karla Leš, Branko Glibota, Magdalena Šimić, Ivan Udovičić, Perina Žanetić, Leona Kelvišer, Maja Čatlak, Frane Rančić, Franko Vein, Tonka Ribičić, Bonina Ravlić, Marija Bebić, Franko Perić, Lila Leticia Bajić i Kristijan Jukić s pedagoginjom škole Jelenkom Medoš, te voditeljima projekta 'Građanski inkubator' Petrom Kelvišerom i Gordanom Slaviček Zovko, upoznali su se s Konvencijom o pravima djeteta i dogovorili zadatke.
Nakon projekcije filmova svojih vršnjaka, bili su pod jakim dojmom realnog prikaza života djece u hrvatskim školama. Smatraju da ih trebaju pogledati svi učenici naše škole. Planiraju i pripremaju se upoznati svoje vršnjake s dječjim pravima kroz SR. Također je ovo bio poticaj da se i mi upustimo u „filmske vode“ u pokušaju snimanja filma o pravima djece.
Odgledani filmovi bit će dobar predložak za daljnji rad što potvrđuju i slijedeći komentari naših učenika.
„Nasilnik“, „Jedinica“
- Zato što nasilje vidim u svom razredu svaki dan.
- Nasilje postoji i u obitelji i treba ga rješavati.
- Često roditelji nemaju vremena pa ne primjećuju probleme djece.
„Sretno dijete“
- Djeca imaju pravo birati svoje buduće zanimanje.
„Sreća u tami“, „Hodači po žici“
- Borba za život.
- Problem je prag koji treba prijeći.
- Pravo na uključenost u svakodnevni život zajednice.
„Dvorana za tjelesni“
- Da bi se ostvarili ciljevi bitni su ljudi, a za uvjete se treba boriti.
- Odgovornost je grada i države da djeci osigura uvjete za školovanje.
Dječja prava i odgovornosti se uče ali i žive. Zaštita prava djece leži u rukama odraslih, zato je važno da oni razumiju tu činjenicu i da vlastitim modelom ponašanja utječu na djecu.
Zahvaljujemo se organizatoru UNICEF- Ured za Hrvatsku na organizaciji prijevoza i odličnim projekcijama.
učenici i voditelji
Vesele zamke
Svud putovi,
Staze tanke,
Svuda zamke
Vragoljanke;
Zato dobro gledaj,
U zamku se ne daj.
Tijekom Dječjeg tjedna i Mjeseca hrvatske knjige u knjižnici se s učenicima od 2. do 4. razreda obilježava sto godina rođenja Grigora Viteza.
Učenici 2. razreda uživali su u pjesmicama, izrađivali „Sprave za znanje“,
„Stablo želja“
te pravili „Antuntunovo selo“.
Dvadeset devet (29) učenika 3. i 4. razreda čitali su pjesme, zagonetke, priče i igrokaz „Plava boja snijega“ te rješavali „Vesele zamke“,
Nacionalni kviz za poticanje čitanja u organizaciji Knjižnica grada Zagreba. Pobjednica je Lorena Lucijana Roso učenica 4.b razreda. Svim učenicima čestitamo na sudjelovanju.
knjižničarke
„SMS“
DRAMSKA DRUŽINA „SLOMI NOGU“ (BREAK THE LEG“)
Uloge:
Scenarij i režija dramska družina „Slomi nogu“
Scenografija: Iris Skender Matviko, Nensi Sovulj, Petra Marče, Ivana Ožić Bebek, Ivana Bodlović, Dora Vitlić, Marija Sučić
Parlaonica kao model za rad na Školskom preventivnom programu
Koncept parlaonice je u tome da podijelimo novčić na 2 dijela (znamo da u životu stvari nisu crno-bijele), ali vježbamo zagovarati svoj stav i uzimamo samo jednu stranu, te ističemo prednosti našeg izbora. Da bismo to mogli učiniti, moramo prikupiti što više podataka, raditi na kulturi govora, razvijati vještine komuniciranja s drugima (koji imaju suprotno mišljenje) ne kroz svađu, već raspravu. I uza sve to njegovati književni govor. U nastajanje kao i realizaciju samog događaja uključeni su svi učenici 8. r. kao i neki učenici 7.r. Članovi skupine usmjeravaju se na pozitivne strane teze koju brane, nalaze argumente, ali ne zaboravljaju svoje negativne i slabe strane – za obranu, kao i protivničke – za pobjedu. Na sastancima voditelji promiču sadržaje iz područja mentalnog zdravlja te stvaraju odnos povjerenja i suradnje u cilju jačanja timskog rada. U takvom ozračju ponekad se odrade i terapijske intervencije.
Nastavnici likovnog odgoja i informatike na svojim satima pripremaju s djecom potreban materijal. Nastavnik glazbenog odgoja odgovoran je za sve glazbene točke. Vjeroučitelji su zaduženi za idejni plakat kao i za ulogu voditelja. Voditelji zaduženi za koncept, pripreme, realizaciju parlaonice su psihologinja i knjižničarka.
Dodatnu edukaciju pružaju nam gosti parlaonice. Ove godine zahvaljujući Zavodu za javno zdravstvo djeca dobivaju bedževe i majice na kojima je likovni rad učenice 7.a razreda Ivane Bodlović .
6. PARLAONICA PO REDU:
TKO IMA BOLJI RECEPT ZA USPJEH - CVRČAK ILI MRAV?
14. travnja, 2011. godine u 18:30 u OŠ S. Ivičevića
Sudionici (učenici):
Mrav: ENA JAŠARAGIĆ RAKO, IVANA BOŠKOVIĆ, BERNARDA ĐOKIĆ, T. Ž, NENSI SOVULJ,
NIKOLINA ANIĆ, JULIJANA BAKŠIĆ, TONI MIKIĆ, ADA VRANJEŠ
Cvrčak: JELENA TOMIĆ, LUCIJA FRANIĆ, TEA JURANOVIĆ, ANDREA VUKOVIĆ, IVANA ČOBRNIĆ, SARA BABIĆ, ANDREA OKMAŽIĆ, KATRIN MINEA MIHALJEVIĆ, IVANA OŽIĆ BEBEK
Voditelj: Petar Kelvišer, vjeroučitelj
Gosti:
Cmilja Peić, pedagoginja Srednje strukovne škole u Makarskoj
Mirela Grbić, defektologinja u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo, Splitsko-dalmatinske županije pri Službi za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti
Porota:
Ante Mravičić, vjeroučitelj
Marina Longin, nastavnik hrvatskog jezika
Dr. Željko Ključević, psihijatar, voditelj Službe za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti
Glazba: Obrad Ilijašević, nastavnik glazbenog odgoja, Jelena Tomić, Toni Mikić, T. Ž. i Katrin Minea Mihaljević, učenici 8.r.
Strip: crtež: Nensi Sovulj, animacija: Andrea Okmažić, učenice 8. r., mentor Marica Gržić, informatičarka
Film: učenici: Paula Garmaz, Lucija Franić, Ivana Ožić Bebek, Ivana Čobrnić, Sara Babić i Andrea Vuković, mentorica Marica Gržić, informatičarka
Organizatori: Marica Garmaz, psihologinja i Gordana Slaviček Zovko, knjižničarka
Likovni predložak za bedž i majicu IVANA BODLOVIĆ, 7.a
Pjesnička uvečer
Provodom 55-te obljetnice Tinove smrti održana XI. 2010.
Uvodna riječ Radojke Divić...
55 je godina minulo od smrti planine od pjesnika – Augustina Tina Ujevića.
Mnogi će ga se sjetiti, mnogi možda i ne, ali Makarska to mora učiniti.
Zbog toga se ova večer posvećena pjesniku i priređuje, marom knjižnice i učenika OŠ Stjepana Ivičevića.
Tin, desetogodišnji dječak, dugo godina kasnije reći će da ga je upravo Makarska učinila sanjarom, da je tu, među ovim borovima Osejave započelo njegovo pjesničko buđenje.
Makarska i Tin zagrlili su se u ljepoti.
„Ja živim i kad pjesma umre
Ja živim i kad patnja mine
Ima u meni nemira dragog
A ima i moje širine.
Ja puštam i druge da govore za me“….
I govorit će večeras drugi o ovom čarobnjaku riječi, o osobi „složenoj od mnoštva drugih“.
„Ja sam neživ…
… samo do neke mjere saopćiv
S tijelom punim energije krša…“
reći će za sebe Tin, a mi ćemo se potruditi da ga večeras bar malo dokučimo, da ga stihom opet dozovemo do naše Mletačke česme i Franjevačkog samostana i pokažemo mu Kačića na nekom novom trgu u jednoj drugačijoj Makarskoj.
Večeras će ovi učenici tek proviriti u dvorac pjesničkog djela Tina Ujevića.
Ako ga upoznaju, shvatit će da je u tisućama pjesama iskazano sve što netko stihom može iskazati.
A tek mnoge pjesničke proze i eseji u kojima je sve dodirivao i svime bio dodirnut!?
I taj bogataš riječi umre prije 55 godina isto kao i njegov supernik A.G. Matoš, u jednoj skromnoj bolesničkoj sobici, sam, bez obitelji, bez novca, izmučen karcinomom.
Kakve li nepravde!
Zar tako umiru najzaslužniji?
Završit ću ovo uvodno slovo njegovim stihom kojim ga blagoslivljam
„Blaženi oni koji ništa nemaju
Pa ipak im pripada i nebo i zemlja“…
Dobrodošli večeras svi skupa u pjesnički svijet Tina Ujevića.
Vrata su široko otvorena.