preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stjepana Ivičevića Makarska

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ZA UČENIKE I RODITELJE

ZA UČITELJE

Tražilica
Pomoć i savjetovanje...

Posjetite...

 

Časopisi, novine, radio...

Anketa
Želite li da naša Škola napravi svoju stranicu na Facebook-u?





Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Školsko zvono

 

DRAGO MOJE DIJETE!

Ono što ti prvo moram reći je da te bezuvjetno volim. Ponekad mi se čini da je cijeli svijet stvoren za to da ga ti istražiš, da Sunce izlazi samo zato da svoje zrake uplete u tvoju prekrasnu kosu i da te pomiluje po licu, da se svako jutro probudim da vidim kako si naraslo, kako si nešto novo naučilo i da se bezbroj drugih običnih čuda na ovome svijetu događa samo zbog tebe. Da, želim biti roditelj najbolji kakav mogu biti. Želim te voljeti, podupirati te i biti uz tebe kad padneš i kad poskočiš. Također želim da znaš da nisam savršen roditelj, ali ja to ni ne moram biti, najvažnije mi je da znam da me voliš i najvažnije za tebe je da znaš da te volim. Ljubav je ono što te pokreće rasti, i u visinu, ali i onaj drugi rast-rast tebe kao osobe. Priznajem ti da si prava ličnost, da znaš što želiš, da imaš pravo biti ljutito isto kao i ja, kao da imaš pravo osjećati, sreću, ljubav i zadovoljstvo kao ja. Poručujem ti da te volim-sada i zauvijek.

  tvoj tata ili tvoja mama ili oboje

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. ožujka - Dan darovite djece (Projekt)
Autor: Ivana Ćulav, 21. 3. 2013.

Ove godine su naši nastavnici izdvojili,

po uspješnosti i kvaliteti rada unutar svog područja,

dio učenika i njihove radove!

Pogledajte koji su to učenici i iz kojih područja su prepoznati kao nadareni!


 

GLUMAČKE NADE


Monika Bebić 7.D

Petra  Kurtović 7. D

Ivan Krivić 7.D

Ana Brčić 7. D

Marko Gojak 7. D

 

 

POTENCIJALI ZA JEZIKE

 

Ante Kovačević  5. C

Marko Barbir 6. A

Lila Bajić 6. C

Sara Sofić 6. C

Nikola Pivac 7. B

Lucija Duka 7. C

Bepo Nemčić  7. C

Maja Čatlak 7. C

Meriton Gigollaj 7. D

Duje Glavina 7. C

Vojo Malešević  7. D

Tonka Mateljak 8. D

Juraj Srzić  8.A

Josipa Šuta  8.A

Marija Brkić 8.A

Anamarija Kondža 8.B

Toni Čizmić 8. A

Florijan Jukić 8. A

Ivan Barišić Marić 8. C

Lucija Josipa Šimić 8. C

 

 

 

MLADI  SPISATELJI

 

Sara Sofić 6. C

Anna Runtić 6. C

Andrej Jukić 6. C

Pino Pavlić 6. C

Mate Pirak 6. C

Tonka Ribičić  6.A

Dora Barač 7. B

Mirna Bebić 7. A
Maja Čatlak 7.C

Korina Tomašević  7. C

Lea Kržanić  7.D

Ita Kosović  8.A

Tonka Mateljak 8. D

Andrea Velić  8. D

Matea Pocrnja 8. C

Neven Radalj 8. C

Marin Ravlić 8. C

Lucija Josipa Šimić 8. C

 

 

MLADI POTENCIJALI ZA PRIRODOSLOVNO MATEMATIČKE ZNANOSTI

 

Bonina Ravlić 6. A

Josip Srzić 6. A

Marko Barbir 6.A

Tonka Ribičić 6. A

Nika Perković 6. A

Matej Mucić 7. B

Josip Kerum  7. B

Petra Bogdan 7. B

Ana Tolj 7. B

Mirna Bebić 7. A

Dora Vitlić 7. A

Toni Čizmić 8. A

Šimun Čugelj 8. A

Juraj Srzić 8. A

Josipa Lucija Šimić 8. C

 Tonka Mateljak 8. D

Neven Radalj 8. C

Roko Bešker 8. C

Tina Grgasović 8. A

 

 

 

 

MLADI  GEOGRAFI

 

Lorena Lucijana Roso 5. B

Ella Srzić 5. A

Maja Herman 5.D

Ivana Šteko 7. D

Dora Vitlić 7. A

Roko Bešker 7. C

Branka Škobić 7. C

Dora Barać 7 B

Petra Bogdan 7. B

Marin Ravlić 8. C

Zvonimir Družianić 8. B

Tonka Mateljak 8. D

Ita Kosović  8. A

 

 

MLADI TEHNIČARI
 

Milenko Čović  6. B

Mateo Bebek 6. A

Marko Jurjević 6. A

Franko Rajčević 6. A

 Marin Turić 6. A

Josip Kerum  7. B

Bepo Nemčić  7.C

Vojo Malešević  7. D

 

SPORTSKE  NADE

 

Nina  Božić 7. D – vaterpolo

Lara Kovačević 7. A- rukomet

Danijel  Bodrožić 7. B – nogomet

Paško Vela 7. B – veslanje

Josip Kerum 7. B- veslanje

Petra Bogdan 7. B – rukomet

 Magdalena Šimić 7. B – plivanje

Filip Gojak  8. D- nogomet

Ivana Prodan 8. D – odbojka

Ivana Glavinić 8. C- rukomet

 Luka Šućur 8.C- rukomet

Pavle Slaviček 8. A- košarka

Josipa Šuta 8. A – odbojka

 

Kate Gojak 8.B – rukomet

Ana Pavlinović 8. B- rukomet

Ante Vujčić 8. D - vaterpolo

 

MLADI GLAZBENI TALENTI

 

Marko Runtić 5. B

Ante Selak 3. B

Ivana Perić 7. A

Juraj Srzić 8. A

Josip Kalajžić 8. A

Magdalena Šimić  7. B

Lorena Vuletić 8. B

 

 

LIKOVNI TALENTI

 

Mia Juričić 5.A

 Lara Morović 5. C

Duje  Čugelj  5. D

Tonka Ribičić 6. A

Ana Marče 7. C

Dora Vitlić 7. A

LaurYn Čović 7. B

Danijela Kurilj 7. B

Petra Bogdan 7. B

Ita Kosović 8.A

Josipa Lucija Šimić 8. C

Matea Pocrnja 8. C

 

 

MLADI MATEMATIČARI

 

Ivana Selak 5. D

Nina Katavić 5. D

Nina Đurić 5. D

 Josipa Bilić 5. D

Mila Nenadić 5.D

Iva Ravlić 5. D

Ella Srzić 5. A

Anja Rašić 5. A

Mia Juričić 5.A

Ante Lucijano Kovačević  5. C

Morović  Lara 5.C

Lovre Rafanelli 5. C

Bartul Šimić  5. C

Vlado Alagić 5. B

Katarina Čović 5. B

Val Jukić 5. B

Iva Radalj  5. B

Josip Srzić 6.A

Marko Barbir 6. A

Pino Pavlić 6. C

Anna Runtić 6. C

Sara Sofić 6. C

Nikola Crnobori 6. C

Duje Glavina 7. C

Bepo Nemčić 7.C

Branka Škobić 7. C

Ana Marče 7.C

Arlinda Gegollaj 7. D

Meriton Gigollaj 7. D

Vojo Malešević 7. D

Zvonimir Družijanić  8. B

Neven Radalj 8.C

Lucija Josipa Šimić 8. C

Tonka Mateljak 8. D

Marin Ravlić 8. C

Marijan Vranješ 8. C

 

 

 

MLADI POVIJESNIČARI

 

Frane Ivanda 5. A

Marko Jurjević 6. A

Josipa Begić 6. B

Roko Bešker 7.C

Bepo Nemčić 7. C

Martin Vuković  7.A

Dora Vitlić 7. A

Juraj Srzić 8. A

Karlo Nikolić 8.B

 

 

FOTO:
Lucija Begović 7.C i Perina Žanetić 7. C

 

wink

 

Riječ stručnjaka...

 

TIPOVI TALENTIRANIH UČENIKA

 

Razmislite o učenicima u svom razredu, školi.

Uočavate li neke od dolje navedenih talenata u njihovom ponašanju?

Koliko njih očituje određene talente? 

Razmislite na koje sve načine bi ih mogli dalje poticati.

 Iskoristite talent koji i sami posjedujete.

Jer „šume bi bile vrlo tihe kad ne bi pjevala nijedna ptica osim one koja pjeva najbolje“.    (Henry Van Dyke)

 

 

INTELEKTUALNI

Enciklopedist zna puno o svemu, ne samo o školskim predmetima

«Munja» -  brzo razumije objašnjenja i nalazi odgovore prije drugih

Strateg  -  vrlo vješt u logičko-kombinatoričkim i strateškim igrama

 

 

KREATIVNI

Fluentan  -  maštovit, pun ideja, projekata i prijedloga za aktivnosti u razredu

Originalan – domišljat, ima nove, drugačije ideje i prijedloge o kojima drugi i ne

misle

 

SOCIO-EMOCIONALNI

Diplomat – lako komunicira, vješto se sprijatelji i sa onima koje ne poznaje

Osoba od povjerenja – povjerljiv, zna slušati, ne odaje tajne, vješt u tješenju i

upravljanju raspoloženjem drugih ljudi

Anđeo čuvar – ima osjećaj za pravdu, dobro i loše. Vješto savjetuje, čime

pomaže da onaj koga savjetuje čini ono što treba

Optimist koji potiče – vješto ohrabruje druge da daju sve od sebe i da ne

odustaju kad stvari loše krenu

 

FIZIČKI

«Zec» - uvijek brži od drugih u fizičkim aktivnostima (trčanje, plivanje, vožnja

bicikla i sl.)

Neumoran – može dugo vježbati a da se ne osjeća iscrpljen

Heraklo – ima jake ruke i noge i može podići vrlo teške predmete

Gimnastičar – jako dobar u fizičkim vježbama koje zahtijevaju ritam, ravnotežu,

fleksibilnost i koordinaciju

Osoba brzih refleksa – vješt s rukama, jako dobar u igrama koje zahtijevaju

brze reflekse (stolni tenis, video –igre i sl.)

 

AKADEMSKI

Gramatičar – vješt u gramatičkim pravilima, piše bez pogreške

Osoba s bogatim rječnikom – ima široki fond riječi, vješto i točno koristi

neobične i teške riječi

Lingvist – brzo i lako ovladava stranim jezicima

Geograf – zna puno o različitim krajevima svijeta i načinu života

Znanstvenik – zna puno o različitim znanstvenim područjima ( o biljkama,

planetima, kemikalijama i sl.)

«Računar» - brz i vješt s brojevima, lako rješava matematičke zadatke

 

 

TEHNIČKI

Mehaničar – vješt u rukovanju strojevima, popravlja jednostavnije kuć. aparate

Programer – vješt u radu na računalu, lako uči nove programe bez pomoći drigih

Izumitelj  - vješt u otkrivanju novih, originalnih strojeva, izuma, te u oblikovanju i

konstruiranju istih

 

 

UMJETNIČKI

Pisac  - piše priče, pjesme i kratke igrokaze koji su maštoviti i originalni

Primijenjeni umjetnik – vješt u ručnoj izradi različitih originalnih predmeta

(skulpture, maske, nakit, pletivo, keramika..)

Likovni umjetnik – vješt u crtanju/slikanju : predmeta, životinja, ljudi.

Komičar – u stanju  je svakog nasmijati svojim vicevima, imitacijama i

improvizacijama

Glumac – izabrao bih ga za glavnu ulogu u filmu ili predstavi

Plesač – lakih i gipkih pokreta, dobro prati glazbeni ritam

Glazbenik – vješt u sviranju nekog muzičkog instrumenta

Pjevač – ima lijep glas i dobro pjeva

 

INTERPERSONALNI

Animator – oživljava društvo i zabavu, predlaže igre i grupne aktivnosti u kojimasvi sudjeluju

Sudac – vješto rješava sporove među učenicima, pomaže im da naprave kompromis, da se dogovore i slože

Nastavnik –  vješt u objašnjenjima onih stvari koje drugi nisu shvatili pod satom

Glasnogovornik – vješt u govornom izražavanju, može govoriti o nekoj stvari pred drugima bez treme i čitanja teksta

Vođa – vješt u usmjeravanju drugih, sposoban navesti ih da ga slušaju i učine ono što se od njih traži

Odvjetnik – uspješno brani stavove razreda kada traže dozvolu da učine nešto, mijenjaju pravila ili nastavnikovu odluku.

Koordinator- misli o svim detaljima, sređen, zna kako rasporediti posao i sve probleme riješiti u pravi čas

Biznismen – vješt u smišljanju i organiziranju aktivnosti koje će donijeti novac

 

© J.C.Lay

 

 

 

 DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA

KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU

 

Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik

Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb

Sažetak: Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima. Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo kratko jer mediji žeđaju za novim.

Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona su u manjem broju.

Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg društva.

Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni osobni razvoj.

Definiranje darovitosti (ovako letimično navedenih različitih autora) govori nam da su kriteriji koji se spominju različiti: intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti. Jedan je od kriterija kreativnost koja se i najčešće uočava po vanjskim znakovima (znatiželja, mašta, inteligencija) i može se poticati na različite načine u područjima za koja darovita djeca iskazuju interes.  Pitanja koja se postavljaju ne bi trebala odražavati određene stereotipe, obrasce ponašanja i nametanje vlastitih ideja, nego pobuđivati hrabrost u zagovaranju vlastitih ideja i kritičko prosuđivanje. 

Prema E. Winner darovita su djeca ona s trima netipičnim obilježjima: 

prijevremena razvijenost, inzistiranje da sviraju po svom i žaru za svladavanjem. To su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).

 

Deset najčešćih zabluda o darovitosti

- sva su djeca darovita

- darovita djeca uspjet će u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne

- darovita djeca vole školu i dobivaju dobre ocjene

- izdvojimo li darovitu djecu u posebnu skupinu, postat će snobovi

- darovita djeca dolaze uglavnom iz obrazovanijih i situiranijih obitelji

- darovita djeca nisu svjesna da su "drukčija" dok im to netko ne kaže

- darovitu djecu treba zaposliti, inače će postati lijena

- učitelji vole imati darovitu djecu u razredu

- darovita su djeca dobra u svemu što rade

- posebni programi za darovite su "elitni"

 

 

yes

Evo još malo likovnih radova učenika razredne nastave...

 

 

   

    

 

 

 

Više o darovitoj djeci i darovitosti općenito pročitajte na sljedećim linkovima...

Portal za škole - Darovita djeca

Klinfo.hr - obiteljski kutak

               


                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju