« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DRAGO MOJE DIJETE!
Ono što ti prvo moram reći je da te bezuvjetno volim. Ponekad mi se čini da je cijeli svijet stvoren za to da ga ti istražiš, da Sunce izlazi samo zato da svoje zrake uplete u tvoju prekrasnu kosu i da te pomiluje po licu, da se svako jutro probudim da vidim kako si naraslo, kako si nešto novo naučilo i da se bezbroj drugih običnih čuda na ovome svijetu događa samo zbog tebe. Da, želim biti roditelj najbolji kakav mogu biti. Želim te voljeti, podupirati te i biti uz tebe kad padneš i kad poskočiš. Također želim da znaš da nisam savršen roditelj, ali ja to ni ne moram biti, najvažnije mi je da znam da me voliš i najvažnije za tebe je da znaš da te volim. Ljubav je ono što te pokreće rasti, i u visinu, ali i onaj drugi rast-rast tebe kao osobe. Priznajem ti da si prava ličnost, da znaš što želiš, da imaš pravo biti ljutito isto kao i ja, kao da imaš pravo osjećati, sreću, ljubav i zadovoljstvo kao ja. Poručujem ti da te volim-sada i zauvijek.
Ove godine su naši nastavnici izdvojili,
po uspješnosti i kvaliteti rada unutar svog područja,
dio učenika i njihove radove!
Pogledajte koji su to učenici i iz kojih područja su prepoznati kao nadareni!
GLUMAČKE NADE
Monika Bebić 7.D
Petra Kurtović 7. D
Ivan Krivić 7.D
Ana Brčić 7. D
Marko Gojak 7. D
POTENCIJALI ZA JEZIKE
Ante Kovačević 5. C
Marko Barbir 6. A
Lila Bajić 6. C
Sara Sofić 6. C
Nikola Pivac 7. B
Lucija Duka 7. C
Bepo Nemčić 7. C
Maja Čatlak 7. C
Meriton Gigollaj 7. D
Duje Glavina 7. C
Vojo Malešević 7. D
Tonka Mateljak 8. D
Juraj Srzić 8.A
Josipa Šuta 8.A
Marija Brkić 8.A
Anamarija Kondža 8.B
Toni Čizmić 8. A
Florijan Jukić 8. A
Ivan Barišić Marić 8. C
Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI SPISATELJI
Sara Sofić 6. C
Anna Runtić 6. C
Andrej Jukić 6. C
Pino Pavlić 6. C
Mate Pirak 6. C
Tonka Ribičić 6.A
Dora Barač 7. B
Mirna Bebić 7. A
Maja Čatlak 7.C
Korina Tomašević 7. C
Lea Kržanić 7.D
Ita Kosović 8.A
Tonka Mateljak 8. D
Andrea Velić 8. D
Matea Pocrnja 8. C
Neven Radalj 8. C
Marin Ravlić 8. C
Lucija Josipa Šimić 8. C
MLADI POTENCIJALI ZA PRIRODOSLOVNO MATEMATIČKE ZNANOSTI
Bonina Ravlić 6. A
Josip Srzić 6. A
Marko Barbir 6.A
Tonka Ribičić 6. A
Nika Perković 6. A
Matej Mucić 7. B
Josip Kerum 7. B
Petra Bogdan 7. B
Ana Tolj 7. B
Mirna Bebić 7. A
Dora Vitlić 7. A
Toni Čizmić 8. A
Šimun Čugelj 8. A
Juraj Srzić 8. A
Josipa Lucija Šimić 8. C
Tonka Mateljak 8. D
Neven Radalj 8. C
Roko Bešker 8. C
Tina Grgasović 8. A
MLADI GEOGRAFI
Lorena Lucijana Roso 5. B
Ella Srzić 5. A
Maja Herman 5.D
Ivana Šteko 7. D
Dora Vitlić 7. A
Roko Bešker 7. C
Branka Škobić 7. C
Dora Barać 7 B
Petra Bogdan 7. B
Marin Ravlić 8. C
Zvonimir Družianić 8. B
Tonka Mateljak 8. D
Ita Kosović 8. A
MLADI TEHNIČARI
Milenko Čović 6. B
Mateo Bebek 6. A
Marko Jurjević 6. A
Franko Rajčević 6. A
Marin Turić 6. A
Josip Kerum 7. B
Bepo Nemčić 7.C
Vojo Malešević 7. D
SPORTSKE NADE
Nina Božić 7. D – vaterpolo
Lara Kovačević 7. A- rukomet
Danijel Bodrožić 7. B – nogomet
Paško Vela 7. B – veslanje
Josip Kerum 7. B- veslanje
Petra Bogdan 7. B – rukomet
Magdalena Šimić 7. B – plivanje
Filip Gojak 8. D- nogomet
Ivana Prodan 8. D – odbojka
Ivana Glavinić 8. C- rukomet
Luka Šućur 8.C- rukomet
Pavle Slaviček 8. A- košarka
Josipa Šuta 8. A – odbojka
Kate Gojak 8.B – rukomet
Ana Pavlinović 8. B- rukomet
Ante Vujčić 8. D - vaterpolo
MLADI GLAZBENI TALENTI
Marko Runtić 5. B
Ante Selak 3. B
Ivana Perić 7. A
Juraj Srzić 8. A
Josip Kalajžić 8. A
Magdalena Šimić 7. B
Lorena Vuletić 8. B
LIKOVNI TALENTI
Mia Juričić 5.A
Lara Morović 5. C
Duje Čugelj 5. D
Tonka Ribičić 6. A
Ana Marče 7. C
Dora Vitlić 7. A
LaurYn Čović 7. B
Danijela Kurilj 7. B
Petra Bogdan 7. B
Ita Kosović 8.A
Josipa Lucija Šimić 8. C
Matea Pocrnja 8. C
MLADI MATEMATIČARI
Ivana Selak 5. D
Nina Katavić 5. D
Nina Đurić 5. D
Josipa Bilić 5. D
Mila Nenadić 5.D
Iva Ravlić 5. D
Ella Srzić 5. A
Anja Rašić 5. A
Mia Juričić 5.A
Ante Lucijano Kovačević 5. C
Morović Lara 5.C
Lovre Rafanelli 5. C
Bartul Šimić 5. C
Vlado Alagić 5. B
Katarina Čović 5. B
Val Jukić 5. B
Iva Radalj 5. B
Josip Srzić 6.A
Marko Barbir 6. A
Pino Pavlić 6. C
Anna Runtić 6. C
Sara Sofić 6. C
Nikola Crnobori 6. C
Duje Glavina 7. C
Bepo Nemčić 7.C
Branka Škobić 7. C
Ana Marče 7.C
Arlinda Gegollaj 7. D
Meriton Gigollaj 7. D
Vojo Malešević 7. D
Zvonimir Družijanić 8. B
Neven Radalj 8.C
Lucija Josipa Šimić 8. C
Tonka Mateljak 8. D
Marin Ravlić 8. C
Marijan Vranješ 8. C
MLADI POVIJESNIČARI
Frane Ivanda 5. A
Marko Jurjević 6. A
Josipa Begić 6. B
Roko Bešker 7.C
Bepo Nemčić 7. C
Martin Vuković 7.A
Dora Vitlić 7. A
Juraj Srzić 8. A
Karlo Nikolić 8.B
FOTO:
Lucija Begović 7.C i Perina Žanetić 7. C
Riječ stručnjaka...
TIPOVI TALENTIRANIH UČENIKA
Razmislite o učenicima u svom razredu, školi.
Uočavate li neke od dolje navedenih talenata u njihovom ponašanju?
Koliko njih očituje određene talente?
Razmislite na koje sve načine bi ih mogli dalje poticati.
Iskoristite talent koji i sami posjedujete.
Jer „šume bi bile vrlo tihe kad ne bi pjevala nijedna ptica osim one koja pjeva najbolje“. (Henry Van Dyke)
INTELEKTUALNI
Enciklopedist – zna puno o svemu, ne samo o školskim predmetima
«Munja» - brzo razumije objašnjenja i nalazi odgovore prije drugih
Strateg - vrlo vješt u logičko-kombinatoričkim i strateškim igrama
KREATIVNI
Fluentan - maštovit, pun ideja, projekata i prijedloga za aktivnosti u razredu
Originalan – domišljat, ima nove, drugačije ideje i prijedloge o kojima drugi i ne
misle
SOCIO-EMOCIONALNI
Diplomat – lako komunicira, vješto se sprijatelji i sa onima koje ne poznaje
Osoba od povjerenja – povjerljiv, zna slušati, ne odaje tajne, vješt u tješenju i
upravljanju raspoloženjem drugih ljudi
Anđeo čuvar – ima osjećaj za pravdu, dobro i loše. Vješto savjetuje, čime
pomaže da onaj koga savjetuje čini ono što treba
Optimist koji potiče – vješto ohrabruje druge da daju sve od sebe i da ne
odustaju kad stvari loše krenu
FIZIČKI
«Zec» - uvijek brži od drugih u fizičkim aktivnostima (trčanje, plivanje, vožnja
bicikla i sl.)
Neumoran – može dugo vježbati a da se ne osjeća iscrpljen
Heraklo – ima jake ruke i noge i može podići vrlo teške predmete
Gimnastičar – jako dobar u fizičkim vježbama koje zahtijevaju ritam, ravnotežu,
fleksibilnost i koordinaciju
Osoba brzih refleksa – vješt s rukama, jako dobar u igrama koje zahtijevaju
brze reflekse (stolni tenis, video –igre i sl.)
AKADEMSKI
Gramatičar – vješt u gramatičkim pravilima, piše bez pogreške
Osoba s bogatim rječnikom – ima široki fond riječi, vješto i točno koristi
neobične i teške riječi
Lingvist – brzo i lako ovladava stranim jezicima
Geograf – zna puno o različitim krajevima svijeta i načinu života
Znanstvenik – zna puno o različitim znanstvenim područjima ( o biljkama,
planetima, kemikalijama i sl.)
«Računar» - brz i vješt s brojevima, lako rješava matematičke zadatke
TEHNIČKI
Mehaničar – vješt u rukovanju strojevima, popravlja jednostavnije kuć. aparate
Programer – vješt u radu na računalu, lako uči nove programe bez pomoći drigih
Izumitelj - vješt u otkrivanju novih, originalnih strojeva, izuma, te u oblikovanju i
konstruiranju istih
UMJETNIČKI
Pisac - piše priče, pjesme i kratke igrokaze koji su maštoviti i originalni
Primijenjeni umjetnik – vješt u ručnoj izradi različitih originalnih predmeta
(skulpture, maske, nakit, pletivo, keramika..)
Likovni umjetnik – vješt u crtanju/slikanju : predmeta, životinja, ljudi.
Komičar – u stanju je svakog nasmijati svojim vicevima, imitacijama i
improvizacijama
Glumac – izabrao bih ga za glavnu ulogu u filmu ili predstavi
Plesač – lakih i gipkih pokreta, dobro prati glazbeni ritam
Glazbenik – vješt u sviranju nekog muzičkog instrumenta
Pjevač – ima lijep glas i dobro pjeva
INTERPERSONALNI
Animator – oživljava društvo i zabavu, predlaže igre i grupne aktivnosti u kojimasvi sudjeluju
Sudac – vješto rješava sporove među učenicima, pomaže im da naprave kompromis, da se dogovore i slože
Nastavnik – vješt u objašnjenjima onih stvari koje drugi nisu shvatili pod satom
Glasnogovornik – vješt u govornom izražavanju, može govoriti o nekoj stvari pred drugima bez treme i čitanja teksta
Vođa – vješt u usmjeravanju drugih, sposoban navesti ih da ga slušaju i učine ono što se od njih traži
Odvjetnik – uspješno brani stavove razreda kada traže dozvolu da učine nešto, mijenjaju pravila ili nastavnikovu odluku.
Koordinator- misli o svim detaljima, sređen, zna kako rasporediti posao i sve probleme riješiti u pravi čas
Biznismen – vješt u smišljanju i organiziranju aktivnosti koje će donijeti novac
© J.C.Lay
DAROVITOST I RAD S DAROVITIM UČENICIMA
KAKO TEORIJU PRENIJETI U PRAKSU
Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik
Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb
Sažetak: Javni mediji donose priče o djeci izuzetnih/iznimnih sposobnosti i uz to ih nazvaju iznadprosječnima, izvanserijskima, genijalcima i sličnim atributima. Takvi slučajevi previše su senzacionalistički predstavljeni/eksponirani u javnosti, ali vrlo kratko jer mediji žeđaju za novim.
Poniknemo li ispod površine takvih slučajeva, nameće nam se niz pitanja – kako se roditelji nose s takvom djecom, omogućuju li im napredak prema njihovim mogućnostima i sklonostima, što škola čini ne bi li prepoznali takvu djecu i uključila ih u odgojno-obrazovni proces, a da im ne bude dosadno ili zbog nekih razloga ne ispune očekivanja te na kraju, kako zakonodavac gleda na tu djecu jer, čini se, ne shvaća njihove prave mogućnosti, a uz to, ona su u manjem broju.
Složenost ove tematike donosi puno upitnika, ali dojam nije uvijek negativan, odnosno brojni su primjeri požrtvovnog rada naših prosvjetnih djelatnika s takvom djecom. U našem školskom sustavu treba što više individualizirati pristup obrazovanja učenika, kako za svu školsku djecu, tako i za darovitu. Valja prepoznati darovite kao pokretačku snagu našeg društva.
Mišljenja sam da takvoj djeci ne treba ''elitistički'' pristup, nego treba omogućiti i razvoj njihovih sklonosti uz puno uvažavanje osobnosti, tj. darovitoj djeci omogućiti cjelokupni osobni razvoj.
Definiranje darovitosti (ovako letimično navedenih različitih autora) govori nam da su kriteriji koji se spominju različiti: intelekt, kreativnost i interakcija visoko razvijenih sposobnosti. Jedan je od kriterija kreativnost koja se i najčešće uočava po vanjskim znakovima (znatiželja, mašta, inteligencija) i može se poticati na različite načine u područjima za koja darovita djeca iskazuju interes. Pitanja koja se postavljaju ne bi trebala odražavati određene stereotipe, obrasce ponašanja i nametanje vlastitih ideja, nego pobuđivati hrabrost u zagovaranju vlastitih ideja i kritičko prosuđivanje.
Prema E. Winner darovita su djeca ona s trima netipičnim obilježjima:
prijevremena razvijenost, inzistiranje da sviraju po svom i žaru za svladavanjem. To su ona djeca koja gaje istinsku motiviranost za područje u kojem su nadareni i pokazuju znakove prijevremene razvijenosti, a interes im je toliko jak da graniči s opsesivnim. (Winner, 2005.).
Deset najčešćih zabluda o darovitosti
- sva su djeca darovita
- darovita djeca uspjet će u životu bez obzira pružamo li im potporu ili ne
- darovita djeca vole školu i dobivaju dobre ocjene
- izdvojimo li darovitu djecu u posebnu skupinu, postat će snobovi
- darovita djeca dolaze uglavnom iz obrazovanijih i situiranijih obitelji
- darovita djeca nisu svjesna da su "drukčija" dok im to netko ne kaže
- darovitu djecu treba zaposliti, inače će postati lijena
- učitelji vole imati darovitu djecu u razredu
- darovita su djeca dobra u svemu što rade
- posebni programi za darovite su "elitni"
Evo još malo likovnih radova učenika razredne nastave...
Više o darovitoj djeci i darovitosti općenito pročitajte na sljedećim linkovima...
Portal za škole - Darovita djeca